Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar inte att "klicka" med styrplattan

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-11 09:32

Flickvännen fick problem med sin dator igår när styrplattan helt plötsligt slutade reagera på "klick". Jag menar alltså inte när du "duttar" eller "touchar" utan när du faktiskt ska klicka. Hon har exempelvis högerklick aktiverat genom att klicka i nedre, högra hörnet.

I övrigt fungerar styrplattan helt normalt, så nu undrar jag ifall någon av er har nån idé om vad felet kan vara?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-11 09:37

"Känns" klicket fortfarande korrekt? Jag har haft problem med att min tryckplatta slutade ge respons, men den klickade också annorlunda. Eftersom jag hade apple care på datorn lämnade jag in den och fick det fixat. Gissar att de bytte plattan. Men jag frågade aldrig.

Plattan sitter ju längst in i datorn så att ge sig in och försöka fixa det själv kräver nog att man ser sig själv som tekniskt kunnig.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-10-11 10:03

Kör du Lion eller. Fick det problemet efter uppdateringen. Trodde min styrplatta lagt av. Testade att boota med backupen(CCC) där jag hade kvar Snow Leopard och då funkade det som vanligt igen. Jag kan klicka i Lion men får vålda rätt bra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-11 10:27

Yes, har uppgraderat till Lion men det har fungerat klanderfritt i ca en månads tid nu.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-10-11 10:39

OK. Min trögade till sig direkt. Då låter det dessvärre som hårdvarufel

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-19 17:46

Vad jag har läst på diverse forum kan det bli problem med klicken om batteriet har svällt, då det sitter precis under styrplattan. Har maskinen några år på nacken kanske det är batteriet som sjunger på sista versen.

1
Bevaka tråden