Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP early 2011 hackar när jag scrollar.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade tidigare en MBP 2008 (non-unibody). Körde där Lion, senaste uppdateringen och hade inga problem. Nu har jag en ny 15" i7 2.2GHz med 250GB SSD och 8GB ram och när jag scrollar på websidor (och även i andra program) så känns det "hackigt" och segt. Har testat Firefox, Safari och Chrome, men ingen av dem är bättre. Det måste ha något med systemet i övrigt att göra. Jag har ställt in så den bara använder Radeon-kortet, så det borde inte heller påverka. Spotlight har indexerat klart och jag hittar helt enkelt inget som borde göra datorn seg. Någon som har något förslag? Kan säga att den är snabb i övrigt, det är just scrolling som är segt.

Mycket flash?

Ursprungligen av wilhelmsson:

Mycket flash?

Nej, kör t.o.m. flashblocker.

Har inte testat att skapa en ny användare. Datorn är i princip helt ny så jag har inte hunnit förstöra användarkontot alltför mycket, men jag skall prova.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-10-11 05:31

Testat skapa en ny användare?

Testade att skapa ett nytt konto nu och starta om datorn. Var ingen förbättring. Nu kanske jag iofs är onödigt gnällig, det är inte mycket hack det handlar om, men det känns som om en i7:a skulle kunna prestera bättre, särskilt som min gamla core2duo inte hackade något alls. Det var nVidia-kort i den om det nu är någon skillnad.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-10-11 08:03

Skall inte vara något hack överhuvudtaget på en sådan maskin och SSD till på köpet. Hur mycket RAM har du då?

Edit: Kan tillägga att jag sitter på en MBP late 2008 med 8GB RAM och en 5400 RPM Seagatedisk och jag har inget hack i någon webbläsare. Däremot funkar det inte särskilt bra på min i7 iMac, där bromsar det upp allt som oftast. Kan ju vara något med Lion och i7 kanske.

Vilka sidor hackar det på då?

dn.se t.ex, mest på sidor med mycket bilder. Men även i Apple Mail t.ex i en multimailkonversation. Hackar som sjutton. Det är alltså inte bara på webben.

Alltså seriöst, nu har jag haft datorn i snart tre veckor och den känns långsammare på allt förutom spel/grafikintensiva saker. Hela upplevelsen när man jobbar med den känns seg. Min 15" C2D 2,6GHz känns mycket mer responsiv. Låter helt orimligt. Jag har även märkt att ström-adaptern redan börjat trilska med att tappa ljuset i lysdioden ibland. Skärmen verkar inte heller helt 100. (Glossy 1680x1050) När jag tittar på exempelvis denna bilden Line-paired sub-pixel dot inversion test (offset) så är det så mycket flicker/skakningar att det är löjligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-28 22:01

Hur ser den där randiga / rastrade bilden ut på en äldre MBP-skärm egentligen?

Senast redigerat 2011-10-30 17:13

Min kollega har en precis likadan MacbookPro i7 med glossy hi-res och han har inga som helst problem med flimmer på den bilden. Antar att Apple har olika leverantörer av skärmar och att vi fick de sämre.

1
Bevaka tråden