Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech DiNovo Mini - vissa tangenter fungerar inte

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har precis skaffat en Mac Mini och installerat Plex. Än så länge är jag mycket nöjd.

Jag har en Logitech DiNovo Mini sedan tidigare och skulle vilja köra med den även till min Mac. Macen hittar den via BT (utan den USB-dongle som medföljer DiNovo Mini) och allt verkar funka OK, förutom vissa knappar. T.ex. funkar inte ÅÄÖ. Den verkar helt enkelt inställd på Engelsk layout...

Någon som har en DiNovo Mini som har lyckats lösa detta eller har något tips på hur jag kan fixa det?

Finns det kanske 3:e-partsprogram man kan använda för att mappa om sina knappar manuellt annars?

EDIT:
Gick in på "Systeminställningar > Språk och text > Inmatningskällor" och markerade "Logitech Svenska". Problemet är att jag inte kan bocka ur "USA" i listan. Har jag t.ex. Chrome öppet kan jag välja svenskt språk uppe i menyraden i OSX och då funkar ÅÄÖ. Så fort jag går in i något annat som t.ex. Finder så ändras det direkt till USA igen och svenska går inte att välja längre...

Tips?

Ursprungligen av Linuus:

...Finns det kanske 3:e-partsprogram man kan använda för att mappa om sina knappar manuellt annars?...

mappa tangenter site:99.se

Tack för svaret, jag löste det precis dock.

Var tvungen att lägga till vanliga svenska och inte "Logitech Svenska" för att därefter kunna ta bort USA... Nu funkar det

1
Bevaka tråden