Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om Apple TV 3 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-08 21:28

ATV3. 1080p?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-08 22:13

Jag vet inte riktigt vad som skulle få mig att uppgradera. Högre upplösning spelar mig ingen roll då jag bara har HD-ready på tvn. ATV känns verkligen som en pryl som jag kommer köra tills den pajar och då skaffa ny, men dom kan ju ha ett ess upp i rockärmen med någon funktion jag inte visste jag behövde och som inte går in i ATV2... Siri kanske

Jag proddar allt i 1080 - så länge ATV2 är 720 så är jag alltså tvungen att komprimera en speciell version för att titta på i ATV2 (att ha i iTunes-biblioteket) - detta faktum innebär att ATV2 aldrig intresserat mig. Dessutom så är 1080 slutstationen för konsumentvideo/TV - det är nya PAL/NTSC. Klart man vill ha det i alla burkar.
Så - även nu när hyrvideo släppts och ATV2 finns att köpa i Sverige så är jag ointresserad och inväntar ATV3 som kommer alldeles strax - kanske före jul t.o.m.
Bildkvalitetsmässigt spelar 720 och 1080 ingen roll - så länge man inte har 60-70 tum hemma och det har jag inte och kommer aldrig någonsin att ha - det Vill jag inte ha. 32 tum nativ 1080 är perfekt för mig.

720 var en parentes och jag är glad att just nu - när ATV kommer till Sverige och jag vill köpa en - så tajmar det att en ATV med 1080 kommer :-).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-09 00:22
Ursprungligen av Zimmerman:

Jag proddar allt i 1080 - så länge ATV2 är 720 så är jag alltså tvungen att komprimera en speciell version för att titta på i ATV2 (att ha i iTunes-biblioteket) - detta faktum innebär att ATV2 aldrig intresserat mig.

Vaddå, du kan väl ha 1080P-material där som du streamar till ATV2 via iTunes där ATV2 i sin tur skalar ner det innan den skickar ut signalen till tv'n?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-09 00:34

Vad jag vet är TV fortfarande en hobby för Apple och jag ser ingen ATV 3 i horisonten. (Men jag har haft fel förr)

Personligen tycker jag man kan vänta med att mätta nätverksfibern i landet med 1080p tills 80% av folket sitter med 60"+ hemma.

För mig skulle jag kunna byta till en ATV3 förutsatt att den har stöd för samtliga plugins som Plex har. Är allt för nöjd med min Mac Mini idag och om nu alla plugins skulle lira på en ATV3 (Mindre troligt) så skulle då anledningen vara att spara pengar. Men som man säger "Why fix it if it ain't broke"

Undrar om iphone4s kan skicka sina 1080p filmer till dagens Atv?
Om inte tror jag det kommer en väldigt snart.

Med tanke på att Atv2 bara har en A4 CPU i sig så kommer det med största sannolikhet aldrig bli högre upplösning på den än 720p.

Jag tror absolut på före jul...

tvivlar på att det kommer en innan jul, börjar bli lite bråttom med det isf.

Rumor: New Apple TV on the way, suggests TechCrunch | TUAW - The Unofficial Apple Weblog

Alldeles för sent för lansering innan jul, skulle ha behövts lansering senast i oktober i så fall. Nu är ju julshoppingen redan i full gång, dessutom är det här inte direkt säsongen då man sätter igång nya produktionslinor, om vi säger så.

Nä det blir inget nytt från Apple före januari.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2012-01-15 17:50

Kommer att köpa en så fort den kommer ut. Har två Apple TV2 till 2 TV apparater som är HD Ready. Min tredje är Full HD så det känns naturligt att invänta nästa.

1
Bevaka tråden