Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs är död!

Tråden skapades och har fått 271 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det blir svart polo idag.

Är inne på mitt tjugonde år som daglig Apple-användare, mitt liv hade troligen varit väldigt annorlunda om inte Steve Jobs varit den han var..
Tack för allt Steve!

Jag vet ingen människa utöver personer jag faktiskts känner som påverkat mitt liv både personligen och i arbetet så mycket.

RIP Steve.

Ursprungligen av Björnström:

Jag vet ingen människa utöver personer jag faktiskts känner som påverkat mitt liv både personligen och i arbetet så mycket.

Exakt mina tankar också, jag skrev såhär på en annan social sajt:

Jag överdriver inte när jag säger att ingen annan människa utanför min familj har haft sådan påverkan över min vardag som Steve Jobs.

När många av mina vänner började med datorer i slutet av åttiotalet hade jag inget större intresse för det. Inte förrän jag fick använda Macintosh och jag kände att detta var något annorlunda, något bättre. Något som jag genuint gillande att använda. Det har jag Steve Jobs att tacka för.

Sedan dess har varenda dator jag haft, både i jobb och privat, varit Mac och jag har varit fortsatt tacksam för den innovation och vision han haft i en annars väldigt stelbent teknikvärd.

Vila i frid, Steve Jobs.

Vill ju bara gå hem och gråta, trodde inte heller det skulle påverka en såpass mkt men tydligen, det visar ju vilken grym person Steve verkligen var och vi säkerligen aldrig framöver kommer att få kunna uppleva en sådan visionär igen

  • Medlem
  • 2011-10-06 10:22
Ursprungligen av Adrian B:

Exakt mina tankar också, jag skrev såhär på en annan social sajt:

Jag överdriver inte när jag säger att ingen annan människa utanför min familj har haft sådan påverkan över min vardag som Steve Jobs.

När många av mina vänner började med datorer i slutet av åttiotalet hade jag inget större intresse för det. Inte förrän jag fick använda Macintosh och jag kände att detta var något annorlunda, något bättre. Något som jag genuint gillande att använda. Det har jag Steve Jobs att tacka för.

Sedan dess har varenda dator jag haft, både i jobb och privat, varit Mac och jag har varit fortsatt tacksam för den innovation och vision han haft i en annars väldigt stelbent teknikvärd.

Vila i frid, Steve Jobs.

Vartenda ord skulle kunna ha varit mitt eget.
Men jag är inte sentimental: Det går inte att få tillbaka någon som är död och det bästa man kan göra är att se framåt utan att för den skull glömma sin historia. Var glada för vad som finns kvar, sörj inte vad som inte finns!

Ursprungligen av Baron:

Men jag är inte sentimental: Det går inte att få tillbaka någon som är död och det bästa man kan göra är att se framåt utan att för den skull glömma sin historia. Var glada för vad som finns kvar, sörj inte vad som inte finns!

Så hade nog Jobs också formulera det, han om någon var inte begränsad av sentimentalitet.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-10-06 07:52

Jag säger som jag gjorde för ett par veckor sedan när REM annonserade ut att de skulle lägga ner bandet:
It's the end of the world as we know it. Jag är dock inte säker på om jag vill ha med tillägget på strofen, (and I feel fine).

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-10-06 07:53

Vila i frid Steve.

Vila i frid

Vila i frid. Tack för att du gjort vardagen enklare för många människor med ditt koncept "Less is more".

Fy fan vad trist. Vila i frid Steve du kommer för evigt vara saknad

Det finns nog ingen som varit sådan visionär inom detta tekniska område o som påverkat mig o många andra så mycket. En person med så mycket driv o kärlek till människan som ska använda tekniken. En visionär som såg att tekniken skall anpassas efter användaren o inte tvärtom

Steve Jobs blev synonymt med Apple

Det blir svart tröja o rosa band idag

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-06 08:06

iGrieve

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-06 08:15

Tack för allt Steve!

iSad

Usch vilken start på den här dagen.:'(

Vila i frid, tack för allt Steve.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-10-06 08:18

Skänker en stor mans familj och nära en tanke.

  • Medlem
  • 2011-10-06 08:26

Oerhört tråkigt. Hans personlighet och hans kunnande, hans visionära förmågor och hans förmåga att genomdriva sina projekt har imponerat länge på mig. Hela teknikvärlden har anledning att sörja - världen hade inte sett ut som den gör idag om inte Steve hade lyckats med allt som han gjorde.

Även om det inte kom som en överraskning, känns det ledsamt och sorgligt. En stor man har gått ur tiden men hans avtryck kommer att finnas kvar för alltid.

det är med stor sorg som man mottog detta denna morgon ...

Följande skrev jag på det officiela utvecklar forumet

Citat:

Steve was more than word can describe for us ...
so In the most humble gesture we can make I have a suggestion ...

Lets donate all of our sales for one day (or more) for cancer research in honor of steve.
I think thats the least we could and should do ?
maybe someone / some corp could put up a website where we could post how much we donate ?

it just seems the right thing to do ..

så jag uppmanar alla Svenska iOS utvecklare att också göra detta ...

Senast redigerat 2011-10-06 08:31

Apple loggan på min iMac är väldigt svart i dag.

Vila i frid Steve...

Mycket sorgligt, vet inte vad mer ska tillägga. Vädret i Stockholm verkar hålla med...
Han hann göra så väldigt mycket som ändrade sättet vi kommunicerar på, sättet vi lyssnar på musik, etc. etc. Och för det är jag evigt tacksam.

Tack för allt Steve!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-06 08:26

Meddelandet du har skrivit in är för kort. Du måste skriva minst 5 bokstäver för att meddelandet skall bli godkänt.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-10-06 08:28

Mina tankar går till Steves familj som förtidigt förlorar en far och livskamrat. Vila i frid Steve.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-06 08:39

Vila i fred Steve, vi ses i Nangijala.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-10-06 08:53

Usch, dagen var ju väntad men så berörd trodde jag inte att jag skulle bli.

RIP Steve.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-06 08:54

R.I.P.

En enastående företagsledare, innovatör och inspiratör har gått ur tiden!
Få, om ens någon, kan mäta sig i modern tid med hans inflytande och utveckling över en hel bransch...

Men han var mycket illa däran och levde på lånad tid sista åren. Inte ens en av världens rikaste män kunde
tillslut hindra det ofrånkomliga.

...men kanske Gud behövde en mac också tillslut!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-06 08:59

R.i.p.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-10-06 09:00

Jag saknar ord...

Bevaka tråden