• Medlem
  • Boden
  • 2011-10-03 17:56

Hej.

Jag har en hemsida där det ska finnas en sökfunktion som utifrån ett par sökkriterier söker igenom en extern XML fil och sedan visar resultaten. Jag har själv snickrat ihop en fungerande sökfunktion, men eftersom jag inte har så stor koll på vad jag gör är sökningen otroligt långsam. Den laddar först in allt från XMLen i en array som sedan söks igenom. Detta är som jag förstått inte det mest optimala, och kan göras bättre genom att resultaten plockas direkt från XML filen mha xPath, xQuery mm..

Jag har inte riktigt tid till att sätta mig in i och lära mig xPath/xQuery (eller vad man nu anser är bästa vägen att gå). Därför tänkte jag kolla ifall någon som har koll vill hjälpa mig med detta. Givetvis får du ersättning för jobbet!

Är du intresserad kan du skicka ett PM eller ännu hellre kontakta mig på jens(punkt)[email protected] och förklara hur du tänkt lösa sökfunktionen (viktigt att det går snabbt att söka eftersom det är just det jag har problem med nu). Skriv även hur mycket du vill ha i ersättning, så hör jag av mig med mer information.

Har lite tidsbrist, så det hade varit bra om vi kunde fixa detta nu i veckan.

/Jens