Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera video från Canon Legria HFS10?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-10-01 22:35

Min Canon HFS-10 är full med film som måste flyttas till datorn, men jag har inte hittat nån riktigt snabbväg att få detta gjort med hög kvalitet som resultat.

det enklaste sättet är att koppla in kameran i usb porten till mackbooken och öppna imovie.
resultatet blir dock inte bra. vid snabba rörelser i filmen blir det "interlaced" defekter på videon.d.v.s en massa vågräta sträck där rörelsen är som störst i bilden.

det som lyckas är om jag imorterar videofilerna som apple prores till final cut pro och sedan öppnar dem i MPEGstreamclip som exporterar och kör en deinterlace. DÅ blir resultatet bra, m en det måste ju gå enklare än så eller? nån med liknande camera?

  • Medlem
  • 2011-10-03 21:08

jag hittade ett program som heter iskysoft video converter som konverterar .mts filer. I detta fall
blev det perfekt med att konvertera till HD mp4 1920*1080.
Filstorleken 1/10 av apple prores och trots det skarp och bra bild och kan spelas upp i PS3.
Kanske inte optimalt om man skall vidare editera materialet, men eftersom det handlar om arkivering av familjevideon är detta perfekt. går ju bra att spara .mts filerna också för framtida editering.

1
Bevaka tråden