Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Word spar-strejkar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo jag har fått problem med word 2008 på min mac, mina worddokument går inte att spara. När jag klickar spara säger den att det inte går att "skapa eller spara filen", "att disken kan vara full eller skrivskyddad". Men varken något av dessa alternativ stämmer överens med min position. Om jag öppnar ett nytt dokument och namnger detta går det att spara, men andra gången jag skall spara kommer detta meddelande upp. Jag har testat att spara i olika format men problemet ger inte med sig.
Om jag går in och väljer att spara en annan väg, altså via hårddisken - användare - skrivbord - mapp, går det att spara en andra gång. Men inte mer, och problemet är där igen.
Finns det någon inställning jag har missat eller råkat kryssa i?
I och med att det är en uppsats som skall in vill jag inte heller bara stänga ner allt...

Någon som har upplevt samma problem och funnit en lösning?
Vääääldigt tacksam för svar

Vilken version av Office 2008 är det? (dvs har du installerat alla uppdateringar?)
Vilken version av OS X har du?

Uppstod detta helt plötsligt, eller har problemet funnits länge?

Gäller problemet bara Word, eller alla program? (Prova t.ex att starta Texthanteraren, skriv något där, och försök spara det dokumentet.)

Om jag däremot sätter i ett USB minne går det utan att problem att spara dokumentet på USB

Office 2008 version 12.3.1, och det samma för uppdateringarna. där står det med 12.3.1
Och OS X version 10.6.8

Problemet uppstod igår, har inte startat om datorn sedan dess. Och det gäller endast Word. Alla andra program går att spara i, dock beter sig PowerPoint lite segt, den tar överdrivet många sekunder på sig att reagera till skillnad från innan. Men annars är allt som det ska.

Spara då till ett USB-minne - gör sedan en omstart.

1
Bevaka tråden