Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes startar upp utan förvarning?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-09-26 18:52

Vill ni ha en tankenöt? Jag förstår ingenting av detta...

Min Mini av senaste snitt med 10.7.1 börjar helt oprovocerat att spela upp musik ur iTunes. Datorn startar själv iTunes och spelar därefter random musik. Ibland händer det 3 gånger på fem minuter, ibland kan det dröja dagar mellan de olika tillfällena.
Jag har inga "fultankade" program på datorn, så trojaner borde man kunna utesluta. Apples support hade aldrig hört talas om något liknande men föreslog att jag skulle avinstallera ett program köpt från App Store som var knutet till iTunes. iTunes har även det installerats om utan att felet avhjälpts.

Är det någon som har en blekaste susning om vad detta kan bero på så vore jag tacksam om ni kunde dela med er av er kunskap.

(Lägger detta i OS X-delen då jag inte vet om det är knutet till OS X eller iTunes)

Är du passiv när det händer?
Lyckas dra igång iTunes då och då med något tangentkommando när jag försöker göra annat.

  • Medlem
  • 2011-09-26 18:56

Jag är helt passiv.

Vad var det för program du hade i?

Ingen som pillar på ngn fjärrkontroll?

Har du tittat i systemmeddelanden?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-26 19:30

Låter som om någon skulle tryckt på "play" på tangentbordet. Defekt tangentbord?

  • Medlem
  • 2011-09-26 19:30

MenuBarMusic hette programmet. Men det blev ingen skillnad efter avinstallation. Garanterat ingen som fingrar på någon fjärr här inte.

  • Medlem
  • 2011-09-26 19:47

Inga konstiga systemmeddelanden och play-knappen fungerar som den ska.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-26 20:07

Ovän med någon granne som står utanför fönstret med en fjärrkontroll?

1
Bevaka tråden