Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PhotoShop Element text till Final Cut Express - hur då?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag redigerar lite film i Final Cut Express och vill dubbelkopiera, superimpose, en text som är lite mer komplicerad än vad man kan skapa i programmet, framför allt med konturer. Istället vill jag skapa texten i Photoshop Elements som är bättre som textgenerator mm och använda den i FCE. Jag har hört något om nån Alpha kanal men har egentligen ingen aning om hur man gör. Nån som vet?

Ska du lägga texten ovanpå videospåret ska du skapa texten med en alfakanal. Läs i PE manual/hjälp hur du gör det i just det programmet.

OK, tack. Det ska jag försöka.

Till slut hittade jag infon men lite obegriplig för mig. "To save an alpha channel, choose Select > Save Selection." Det var allt! Försökte och misslyckades. T.o.m. texten där jag skulle klicka var gråad! Fler tips emottages gärna!

Du måste spara i ett format som har alfakanal. Vilket format valde du?

Jag sparade texten i .psd på skrivbordet. Men ingenstans framgår det om det är rätt för en alfakanal. Känner mig som ett levande frågetecken. Jag får nog ge upp här. Men tack i alla fall.

1
Bevaka tråden