Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMovie 6 sparat material export till iMovie 9

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en hel del sparade filmer gjorda i iMovie 6. De ligger på en hårddisk. Jag har nu installerat iMovie 9.0.4. Den nya versionen vill inte ta någon befattning med 6-producerat. Hur kan jag övertala den?
Lennart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-26 13:08

Kan det vara så att de har tagit bort den importfunktionen i nyare versioner av iMovie? Du har ingen dator som har en version i mellan 6 och 9? Kanske måste öppna upp projekten i en mellan version och spara om dem för att sedan kunna öppna upp dem i senaste iMovie.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-09-26 13:30
Ursprungligen av Lennart Johansson:

Jag har en hel del sparade filmer gjorda i iMovie 6. De ligger på en hårddisk. Jag har nu installerat iMovie 9.0.4. Den nya versionen vill inte ta någon befattning med 6-producerat. Hur kan jag övertala den?
Lennart

Vilka alternativ har du under "Import" i 9:an?

Hej planB
Följande altwernativ finns:
Filmer
Kamerarkiv
iMovie för OS-projekt
iMovie HD-projekt

Jag har nu övergivit 9:an och återgått till 6:an. Det är inte bara mina problem med kommunikationen mellan de båda versionerna. Uppriktigt sagt, tror jag inte att det är Mac-folk som gjort programmet. Det är så oMackigt man kan tänka sig. Jag har även tagit del av motsvarigheten till 99mac i USA. Jag är inte ensam om mina synpunkter på 9:an. Det är väldigt många som skippat 9:an och gjort som jag installerat 6:an igen.
I kväll gjorde jag ett försök att bränna en DVD med material hämtat direkt till 9:an. -------------
Nu håller jag på att konvertera den till 6:an. Det skall ta 8 timmar. Min maskin är relativt snabb. Men natten är lång.

Tråden flyttad till rätt forumdel.

/Mod

"iMovie HD-projekt" betyder väl just iMovie version 6?

Hej Johan
Det har du nog rätt i, att HD står för 6:an. Vad hjälper det. När jag försökte få in filen i iMovie 6 blev det protester. Den är konverterat till ett format som gammelprogrammet inte förstår. Natten bortkastad. Jag gitter inte längre hålla på att övertyga de båda versionerna att samarbeta.
Det blir 6:an i fortsättningen.

Kan den sidan vara till hjälp för dig, Lennart?

How can I import old iMovie projects?

Hej Viking
Jo den hjälpte mig att ännu en gång få bekräftat att jag inte är ensam om mina problem. Jag vägrar att med en Mac hålla på och konvertera och gå omvägar där man kanske kommer halvvägs till målet. Det handlar ju om en uppdatering. Eller. Jag tror inte det. Jag tror att man köpt hela programmet. Det har ju ingen likhet med tidigare iMovie. Tack och lov för iMovie 6. Jag har sparat programmet på alla upptänkliga sätt, så jag kan vara säker på att ha det kvar.

1
Bevaka tråden