Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Retrogathering 2011

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-16 11:01

Här följer grundläggande information om Retrogathering 2011.

Datum: Lördag 24 september
Öppettider: 10-18, medlemmar i RGI får vara kvar till kl. 22
Plats: Alviks Medborgarhus, Stockholm
Inträde: 50 kr, medlemmar i RGI har fritt inträde

Retrogathering 2011 lördagen den 24/9 « Retrogathering

tänkte själv dra dit och vara funktionär där iår och ta med min iMac G3 med lite gamla lir nån mer som ska dit also nån som har tips på gamla Mac OS 9 spel, alla borde ha spelat?

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-09-16 12:51

Marathon serien.

Myst.

FloorTiles

Tips på OS9-spel? Oj, jösses, det är ju massor. MacBugs!, MacLanding, Apache Strike, Dark Castle, Déjà Vú... och då är jag fortfarande på svartvita avdelningen. Bland de nyare: Dark Forces, Bugdom, tidiga Tomb Raider, Warlords II, Lords of the Realm II... Men skall jag få med alla bra så kan jag fylla ett par sidor tror jag.

Det låter som en kul grej i alla fall.

Men det här är tydligen något allmänt, det står inget om Macar alls i programmet? Nästan lite synd, eventuella Mac-intresserade kanske hamnar i ett undanskymt hörn.

Jag blir nästan lite sugen på att göra nåt litet Mac-event lokalt här i Linköping. Man skulle kunna boka någon sal på universitetet, och dra dit en bunt äldre Macar. Jag skulle väl kunna ta dit en SE, ett par Pismo, kanske ett par olika stationära. Och det finns väl en och annan ytterligare veteran att dra fram från andras förråd.

Jag var ute i garaget idag och mekade med cykeln och såg min gamla iMac-låda på en hylla, med en lapp: "Mac-spel". Den lådan innehåller ett och annat.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-19 08:51

ISG! Måste med. Måste spelas...
Jag var alltid hopplöst dålig på att få ner den där #%*#@ tunnisen till slalomåkare, men spelet var på nåt sätt beroendeframkallande

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-19 09:02

syndicate!

Nå, hur blev det då? Det var ju förra helgen. Var det kul eller var det mest en massa C64'or?

1
Bevaka tråden