Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på Mini DisplayPort ->HDMI adapter eller kabel med ljud för MBA?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-15 17:44

#1. Ser att en del adaptrar inte uppger MBA när det gäller ljudåtergivning. Är det ett förbiseende eller en faktisk hårdvarubegränsning?

#2. Finns det kablar Mini DisplayPort - HDMI som ger ljud med MBA?

Sorry, men kablar är ju en värld för sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-15 18:06

Vet inte om Kjell och co. tillåter direktlänkning men denna produkt löser vad du söker tror jag.

Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehör för hemelektronik

Mitt tidigare inlägg om att denna produkt inte fanns gällde AKTIVA kablar med ovan konvertering. Denna är passiv vilket inte spelar någon roll på en MBA.

Måste inte alla kablar från mini displayport till hdmi innehålla någon sorts aktiv konvertering?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-15 18:33

Osäker på det där. Den klassas i vart fall inte som en "aktiv" displayport adapter utan en passiv sådan, precis som Apples Mini Displayport till Single Link DVI. Däremot är Apple Mini Displayport till Dual Link DVI aktiv, lika så Apple Mini Displayport till VGA (tror jag).

Jag kan ha missförstått men en passiv kanske bara använder strömmen som finns i kabeln medan en aktiv använder extern ström?
Men någon sorts konvertering är jag rätt säker på att det sker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-15 18:38

Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-15 18:41

Ingen orsak.

För er som undrar över "passiv" kontra "aktiv" port så behöver man aktiva portar om ett grafikkort med display-portar ska kunna nyttja fler än 2 skärmar. Detta gäller ex. Radeon 5870-kortet som MacPro idag kan nyttja.

1
Bevaka tråden