Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X Lion i Windows

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, Jag har hört att man kan köra Mac OS X Lion i Windows via vmware och vet hur man gör. Men hur som helst där får man välja hur mycket RAM man ska använda till OS X. Jag har 4 GB men om jag till exempel väljer 2 GB Har jag då bara 2GB att köra windows i?

Tacksam för svar

CodeTech

  • Medlem
  • 2011-09-14 16:49

Försöker du installera Lion på något annat än en mac bryter du mot licensavtalet.

Ursprungligen av codetech:

Hej, Jag har hört att man kan köra Mac OS X Lion i Windows via vmware och vet hur man gör. Men hur som helst där får man välja hur mycket RAM man ska använda till OS X. Jag har 4 GB men om jag till exempel väljer 2 GB Har jag då bara 2GB att köra windows i?

Tacksam för svar

CodeTech

Den virtuella maskinen kommer ta upp till 2GB RAM om du gör så.

Så använder den dem 2GB som den tilldelats så kommer du ha 2GB kvar till host-operativet.

Så enkelt är det.

Apple ändrade licensavtalet när Mac OS X Lion släpptes. Man får numera i tillägg till tidigare vilkoren köra Mac OS X (Lion, ej Snow Leopard eller äldre) på virtuel enhet under förutsättning att det körs på Mac hårdvara. Tidigare fick man enbart köra Server versionen av Mac OS X (Snow Leopard och Lion) under förutsättning att det körs på Mac hårdvara.

Man bryter licensavtalet om man kör Mac OS X Lion, Mac OS X Lion Server, Mac OS X Snow Leopard Server om man kör på annan hårdvara än Mac!

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-09-14 18:03

Rensade upp lite inlägg som drev lite väl långt ifrån ursprungsfrågan.
/Mod

Ursprungligen av The Real Viking:

...Man bryter licensavtalet om man kör Mac OS X Lion, Mac OS X Lion Server, Mac OS X Snow Leopard Server om man kör på annan hårdvara än Mac!

Och eftersom det nu har konstaterats att det som frågeställaren vill göra med OS X alltså innebär ett licensbrott, så stänger vi för vidare diskussion i ämnet.

Och frågan är ju faktiskt besvarad (se inlägg #3), så vidare diskussion är egentligen helt onödig.

/Mod

1
Bevaka tråden