Billigt att köpa iPhone 3G glaskit i USA

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2011-09-14 15:56

Hej!
Jag har tagit över en iPhone 3G med krossat glas, den funkar dock. Kanske inte världens sexigaste men den kommer fulla sist syfte... Jag ska använda den som fjärrkontroll hemma till mitt Sonos system... Tänkte att om jag byter glaset så blir det en billig fjärrkontroll : )

Nu till min fråga:
I slutet av september åker jag till USA och tänkte att jag skulle köpa glaset där, för att komma ännu billigare undan... När jag kikar på ebay.com(Beställer den till min kussin som bor där) så ligger priset på typ $10!!

iphone 3g glass replacement | eBay

Kan det verkligen stämma eller varför är det så billigt!!?

Ursprungligen av speer:

Kan det verkligen stämma eller varför är det så billigt!!?

Jag har köpt ett billigt glas från eBay (faktiskt två, jag har ett extra hemma som reserv) och jag blev faktiskt förvånad över att det ändå fungerade så bra som det gjorde.

Touchen fungerar utan problem och passformen är bra. Nackdelen är att det inte verkar vara lika bra härdat som originalglaset, då jag lyckades spräcka mitt efter att ha tappat telefonen bara att par gånger från maghöjd ungefär. Originalglaset lyckades jag aldrig spräcka utan anledningen till att jag köpte nytt var för att jag pajade digitizern när jag bytte kabel till hemknappen.

Ska du bara ha den som fjärrkontroll hemma så tycker jag absolut att du ska slå till! Men beställ det hem till dig istället för din kusin, tycker jag. Det skickas ju från Hong Kong så det kommer ju att ta lika lång tid oavsett vart du beställer den, och de flesta säljarna har fri frakt över hela världen.

EDIT:
Och glöm inte att köpa ett glas med digitizer! Du verkar visserligen ha koll på det då du skrev $10 och inte $5 men man vet ju aldrig.

EDIT 2:
Jag kan även tillägga att trots att jag krossade glaset så fungerar det fortfarande utan problem och jag kommer inte att byta till reservglaset förrän det har slutat fungera eller jag ger bort telefonen.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2011-09-15 11:19

Ahaa.. jo jag har insett att digitizer är ett måste, tänkte även försöka få med verktyg som en del erbjuder : )
Tänkte att det skulle vara billigare att besätälla till usa än sverige... men du har ju rätt om det ändå sänds från hong kong...

San du tipsa om någon bra säljare som du köpt från?

Min ena kommer från den här säljaren. Verktyg ingår inte men jag hade sedan innan och jag tycker inte att de egentligen behövs - det räcker med en liten kryssmejsel och en kniv.

APPLE IPHONE 3G TOUCH SCREEN GLASS DISPLAY DIGITIZER | eBay

Klisterremsa köpte jag från den här killen, men det fungerar med vilken dubbelhäftande tejp som helst.

ORATouch Screen digitizer adhesive stickers 4 iPhone 3G | eBay

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2011-09-15 13:31

klisterremsa? Vad är det? Det har jag missat däremot!

Det är en liten bit dubbelhäftande tejp som används för att sätta fast glaset på ramen. Det är ganska pillrigt att skära till den själv så jag köpte en, 6 öre inklusive frakt är ju ingen summa att bråka om.

1
Bevaka tråden