Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Pro vill inte starta. Vad kan vara fel?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Mac Pro (2008) vill inte starta längre. Skulle byta ut mit gamla 8800 grafikkort mot ett 5770 men efter det så vägrar den starta. Det bara klickar till när jag trycker på power knappen.
Någon som har nån aning om vad som kan vara fel?

Ursprungligen av tublenco:

Min Mac Pro (2008) vill inte starta längre. Skulle byta ut mit gamla 8800 grafikkort mot ett 5770 men efter det så vägrar den starta. Det bara klickar till när jag trycker på power knappen.
Någon som har nån aning om vad som kan vara fel?

1) Provat att byta tillbaka?
2) Säker på att din Mac Pro klarar av ditt nya 5770?
3) Säker på att ditt nätagg klarar av ditt nya 5770?
4) Provat att dra ut alla kablar och låta datorn stå 10-20min utan kablar inkopplade? (har fungerat för att lösa problem för mig tidigare)

Tack för svar citronsyra.
Enligt vad jag läst både på detta forum och andra så ska MP 2008 klara 5770.
Provade byta tillbaka till gamla kortet men datorn vill fortfarande inte starta. Hmm...
Ska prova det med kablarna.

Ursprungligen av tublenco:

Tack för svar citronsyra.
Enligt vad jag läst både på detta forum och andra så ska MP 2008 klara 5770.
Provade byta tillbaka till gamla kortet men datorn vill fortfarande inte starta. Hmm...
Ska prova det med kablarna.

Kanske kolla med det där mactracker om du har ett klenare nätagg, vet inte om det är skillnad på de olika MP 2008, men vissa årgångar har det varit skillnad på vad nätaggen klarar av beroende om man köper värstingvarianten eller budget MP.

Det låter i och för sig väldigt oroväckande att det inte fungerar när du bytt tillbaka.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-14 15:28

Sitter strömkabel för grafikkort i ordentligt med? Det kan ibland stoppa uppstarter skulle jag gissa på (iom att det gör det på PC-sidan).
Gällande GFX-kortet så kör jag själv ett HD 5770 i Min Mac Pro 1,1 från c:a 2006 så det borde inte vara några problem. Om det inte är så att PSUn inte orkar med som citronsyra nämner ovan.

Ursprungligen av Drakfot:

Sitter strömkabel för grafikkort i ordentligt med? ....Om det inte är så att PSUn inte orkar med som citronsyra nämner ovan.

Ja, men då borde det fungera när han byter tillbaka. Så jag instämmer, bäst att kontrollera att alla kablar sitter ordentligt på plats sedan.

Yes! Jag fick liv i den igen. Drog ut allt jag kunde och satte tillbaka igen och så startade den igen. Fick även liv i 5770 kortet. Puh!
Däremot brakade min 23" Apple Cinema skärm ihop. Verkar stendöd. Hmm...

1
Bevaka tråden