Gratis Macbook Air?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Berättelsen i korthet
- Beställde en Macbook Air från USA Apple store (Till en vän i USA)
- Hade ej US credit/debit card, var tvungen att göra manuell överföring tillsammans med kundsupport
- Dagen efter ångra jag köpet och ville köpta datorn i SWE istället (dumt...i know)
- Ringde in och cancelled order (för ca 5 dgr sen), ska få tillbaks betalda summa om 30 dgr sa dem
- Idag får jag ett mail om att datorn är klar för leverans

Har jag fått en MBA gratis? Eller kommer "the refund within 30 days" att aldrig ske om jag tar emot datorn?

Ursprungligen av specialdelivery:

...kommer "the refund within 30 days" att aldrig ske om jag tar emot datorn?

Så blir det förmodligen. Eller att leveransen stoppas i sista minuten. Eller att du först får din "refund", men senare kräver de betalt igen om du tar emot datorn. Eller någon annan variant kanske...

Att de skulle ha så dålig koll, så att de skickar både datorn och återbetalningen, utan att reagera - det tvivlar jag på.

Men ingen här kan ju svara säkert på din fråga. Vi har ingen aning.

There ain't no such thing as a free lunch.

Kanske finns någon som jobbat på Apple här som kanske har insikt i deras interna processer

Ursprungligen av specialdelivery:

Kanske finns någon som jobbat på Apple här som kanske har insikt i deras interna processer

Om någon här jobbar på Apple lär de knappast uttala sig här, om de är rädda om jobbet...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-20 10:40

Nej, du har inte fått en gratis dator, Apple ger inte bort sina datorer. Ring eller maila Apple och förklara så löser de snabbt saken.

1
Bevaka tråden