Var byter jag MBA-batteri?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver byta batteriet i min MBA. Ska iväg och jobba med den och det håller inte med en dator som går 45 minuter på full laddning som min gör nu. Var byter jag bäst detta batteri? Närmaste "storstad" för min del, är Umeå. Prisidé på detta förresten?

Tack. Men nu är det ju inte enbart Apples egna butiker som fixar det, så riktigt så enkel är väl inte frågan.

Ursprungligen av n00bkillaz:

Tack. Men nu är det ju inte enbart Apples egna butiker som fixar det, så riktigt så enkel är väl inte frågan.

Det där var nog det mest otacksamma och oförskämda svaret jag har sett här på länge...

Är det någon som har påstått att det "är så enkelt"? Nej.
Är det någon som har påstått att den länken jag lämnade är den enda vägen att gå? Nej.

Det är möjligt att det finns oberoende icke-auktoriserade serviceverkstäder som kan hjälpa dig, men eftersom jag inte känner till några sådana i Umeå, så kan jag inte ge några sådana tips. Men jag kan ge tips på hur man hittar auktoriserade serviceställen, så då gjorde jag det.

Senast redigerat 2011-09-08 22:13
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-08 20:04

Grafit i Sundsvall eller skicka till någon annan auktoriserad servicepartner

Vill du byta själv så köp ett batteri på eBay och kolla hur man gör själv på iFixit.com

• Medlem
  • Uppsala
  • 2011-09-08 21:00

Att köpa en tredje part batteri är problem. Den kan ha kort livslängd och kan svälla upp.

Tyvärr gäller det fortfarande att använda kvalitet. Det kostar, men inte så farligt, ca 1300 kr (vet inte exakt).
Priset spelar inget roll, eftersom bärbar är beroende av batteri som fungerar hela sin livslängd. Kvalitet lönar.
Gå till närmaste Apple butik och köp där.

Lyssna nog på Jepser Ohlsson...

• Medlem
  • Lund
  • 2011-09-08 21:10
Ursprungligen av REP:

Att köpa en tredje part batteri är problem. Den kan ha kort livslängd och kan svälla upp.

Tyvärr gäller det fortfarande att använda kvalitet. Det kostar, men inte så farligt, ca 1300 kr (vet inte exakt).
Priset spelar inget roll, eftersom bärbar är beroende av batteri som fungerar hela sin livslängd. Kvalitet lönar.
Gå till närmaste Apple butik och köp där.

Lyssna nog på Jepser Ohlsson...

Originalbatterierna sväller precis lika mycket så det var inget bra exempel. Däremot kan ofta "styrelektroniken" i batterierna från eBay hålla sämre kvalitet. Cellerna kommer många gånger från samma tillverkare, oavsett det är billigt eller dyrt.

1
Bevaka tråden