Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket minneskort ska jag köpa till nya MacBook Air?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Köpenhamn
  • 2011-09-07 17:54

Veckans n00b fråga undrar vilket minnes minneskort som som passar till Nya macbook AIR och har bra hastighet. Och lite tips om vart man kan köpa billigt.

RAM-minne går inte att expandera/byta ut i en MBA. SSD-disken kan dock bytas till en större (för en duktig summa pengar). Från OWC exempelvis.

Test här: MacBook Air SSD upgrade provides big storage, mixed speed results Review | Flash Memory | From the Lab | Macworld
Hur man gör: How-to: replace your MacBook Air SSD with OWC's Aura Pro Express

Jag tror TS menar SDXC-kort. Finns på 13-tummaren.

  • Medlem
  • Köpenhamn
  • 2011-09-07 19:01

Standard SD heter det talade med apple support nyss som inte hade någon koll direkt men lyckades efter 15min. kollar lite priser och info nu återkommer med mera info snart.

Ursprungligen av delux:

Standard SD heter det...

När de säger "standard" så menar de den fysiska storleken på kortet. För det finns ju Mini-SD och Micro-SD också, där själva kortet är mindre. Se jämförelse här: Secure Digital - Wikipedia, the free encyclopedia

Och om man ska vara riktigt petig så har de ju fel när de säger "standard SD". De borde i stället säga "standard SDXC":
SD rymmer max 4 GB
SDHC max 32 GB
SDXC max 2 TB

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-09-07 19:17

Jag har ett SDXC-kort på 64 GB som jag köpte på NetOnNet till min MBA 13. Använder det att spara lite större video-filer etc. Funkar bra! Har formaterat i Mac-formatet.

Givetvis funkar även SDHC-korten jag har på 8 och 16 GB som jag har till digitalkameran.

  • Medlem
  • Köping
  • 2011-09-07 20:00

Är 64 GB de största SD korten som finns just nu?? Eller finns 128, eller rent utav 256 GB utan att man blir ruinerad. Enkelt sätt att öka på lagringsutrymmet på en MBA...

Ursprungligen av iPerr:

Är 64 GB de största SD korten som finns just nu?? Eller finns 128, eller rent utav 256 GB...

128 verkar finnas.

SDXC-kort på Prisjakt.nu

Senast redigerat 2011-09-07 21:47
1
Bevaka tråden