Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Air får konkurrens

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-06 08:31
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-09-06 09:52
Ursprungligen av ;:

Ultrabooks, varför inte kalla dem för vad de är - MBA lookalikes?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-06 10:33
Ursprungligen av ;:

Njae, en laptop är väl ändå en laptop. Går ju inte göra en tunn dator i dagens läge utan att den liknar MBA. Lite som att göra en smartphone med touchscreen, svårt att inte få den att likna iPhone.

Tycker hela detta kopierings förfarandet är patetiskt. En bil har en ratt och 4 hjul....

Tycker att det handlar inte heller om MBA-dödare, en som väljer en MBA vill ha en Appledator. En som väljer en Toshiba t.ex. enligt ovan vill ha en TUNN PC.

Simple..

Ursprungligen av ;:

Ser det bara som positivt om utvecklingen går åt det hållet. Det är idioti att inte snegla på marknadsledaren.

Ju fler som producerar vackra datorer - ju gladare blir jag. Alla dessa vidrig fula PC-burkar gör mig deppad - fulheten kah förmörka en hel dag. Om dom kopierar Apple-burkar - världens vackraste burkar - så kan det knappeligen bli bättre i min värld. Jag hyllar detta.
Eftersom dom inte lirar OSX så har jag ju själv inget intresse - jag tänker bara på den offentliga miljön som jag är tvungen att röra mig i då och då. det är en miljöfråga kan man säga. Om alla moppar också var snygga så blev jag ännu gladare. En del ser verkligen för jävliga ut. Etc.

Ursprungligen av ;:

Att Acer inte vågade gå hela vägen och låna äppelloggan oxo!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2011-09-07 11:52
Ursprungligen av ;:

Angående Intels koncept med "Ultrabooks":
Ultrabook: Intel's $300 million plan to beat Apple at its own game

Sida två är intressant och träffsäker.

1
Bevaka tråden