Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Final Cut X och Final Cut 7 på samma dator?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-09-04 20:07

Har hört att dem programmen ska gå att köra samtidigt. Jag tog bort mitt final cut 7 från hårddisken när jag installerade X. Men nu vill jag ha sjuan igen.

Köra jag installationen för sjuan är bara "Final cut" o-markerbar och står som "hoppa över". Man kan bara välja att installera motion 4 och de andra tilläggen som jag aldrig installerat.
Hur installerar jag sjuan igen?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2011-09-04 23:06

Har för mig att jag läst att Apple rekommenderar att man har de två versionerna på varsin startskiva.

Hittade Apples officiella supportsida för just detta:
Final Cut Pro X, Motion 5, Compressor 4: Installation best practices

FCPX ligger ju i Programmappen och har samma filnamn som FCP7 - så det är klart att installeraren vägrar installera. Flytta FCPX tillfälligt i en mapp. Installera 7an. Lägg sjuan i en mapp som heter Final Cut Studio. Lägg tillbaka FCPX i Programmappen.
Det går alldeles utmärkt att köra båda - men som sagt; dom har exakt samma filnamn - Final Cut Pro - och kan inte ligga i samma mapp. Att man ska lägga dom på olika startskivor ät nys. Glöm det.

Har du FCS 3 installerat och sedan installerar FCP X flyttas FCS3 till en egen mapp för att inte krocka. Detta var det som Apple beskrev i Readme-filen till FCP X...

1
Bevaka tråden