Radera nätverk?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-04 14:43

hej!

Jag skapade ett nytt nätverk hemma som heter "RobertNET"
(observera stora bokstäver på slutet)

Det gamla nätverket heter "RobertNet", jag vill ta bort det eller i andra hand ändra namn men hur gör jag det?

(Hittar inte sätt i systeminst/nätverk eller airportverktyg att radera ett skapat nätverk)

Radera det från vadå?
- Ska nätverket tas bort helt?
- Eller ska nätverket finnas kvar, men du vill få bort det från listan över tillgängliga nätverk?
- Eller något annat?

Berätta gärna vilken version av OS X du kör, så blir det lättare att ge tips som stämmer med de inställningsmöjligheter du har. Och om det är en router inblandad så får du gärna berätta vilken modell.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-04 15:13

Jag vill ta bort nätverket helt så att den inte syns för någon längre. (ej heller t.ex. gäster i min lägenhet, det kan förvirra)

Kör: 10.6.8
Har: två nyinköpta Airport Express (internet inkopplat i ena, på den har jag skapat "RobertNET" med stora bokstäver på slutet, den andra är ihopkopplad med första så att jag har kunnat ansluta en stereo till varje och få samma ljud i hela lgh.)
+ en trött gammal Time Capsule av första generationen som jag numera bara använder som backupdisk.

Ursprungligen av RobertK:

...på den har jag skapat "RobertNET"...

Och var är det gamla nätverkat skapat? Det är ju där du ska ta bort det.

• Medlem
  • Överallt
  • 2011-09-04 15:27

Sätt en bock i rutan för "Skapa ett slutet nätverk” så döljer du det. Nånstans under Trådlöst -> Trådlösa alternativ i Airportverktyg.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-04 15:48

Den var skapad på min gamla Time Capsule, kopplade in den med ethernetsladden, hittade sen mha Airportverktyg "skapa ett slutet nätverk" och drog sen ur sladden, nu syns nätverket inte längre, tack!

Ursprungligen av Mija:

Sätt en bock i rutan för "Skapa ett slutet nätverk” så döljer du det. Nånstans under Trådlöst -> Trådlösa alternativ i Airportverktyg.

1
Bevaka tråden