Billigare MacBook Air på MediaMarkt - är den prisvärd?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Media Markt har en annons idag med nya MacBook Air för 8790:-.
Är det ett bra pris ? Funderar på att slå till nämligen.
Det är med Core i5 1.6 GHz och 2 GB internminne. Thunderbolt och Lion.

505kr billigare än apple.se.

Konfigurera - Apple Store (Sverige)

Ursprungligen av keptang:

505kr billigare än apple.se.

Konfigurera - Apple Store (Sverige)

Inte så mycket i och för sig - men det tar mig 5 minuter till MM. Då är det lätt förtjänta pengar i alla fall.

Tänk på att du inte kan uppgradera minnet senare!

Köper man på Apple Store så kan man välja 4 GB (+910 kr).

Man klarar sig kanske på 2 GB, men jag tycker att det är i minsta laget på en ny dator idag.

"The entry-level MC968LL/A configuration can be upgraded at the time of purchase to 4 GB as a US$100 option, it cannot be upgraded later."

Jag skulle ha svårt för att köpa en ny Mac idag med bara 2 GB RAM, det kändes i minsta laget för Snow Leopard och alldeles för lite för Lion - tycker jag.

Ursprungligen av Capeman:

Jag skulle ha svårt för att köpa en ny Mac idag med bara 2 GB RAM, det kändes i minsta laget för Snow Leopard och alldeles för lite för Lion - tycker jag.

Kanske ändå skall ta den på Apple Store och lägga till mer minne. Har 4 på min stationära, och det är inte för mycket på Lion.
Det blir nog så. Frakten är väl dessutom fri på Apple - så prisskillnaden är marginell.

Ursprungligen av adress@mac:

Kanske ändå skall ta den på Apple Store och lägga till mer minne. Har 4 på min stationära, och det är inte för mycket på Lion.
Det blir nog så. Frakten är väl dessutom fri på Apple - så prisskillnaden är marginell.

Det tycker jag du gör helt rätt i, 2 GB är för lite nu, tänk hur det kommer att kännas framöver...

Jag väcker den här tråden, och tipsar om att MediaMarkt nu säljer den minsta MacBook Air-modellen för 7990 kr (kostar normalt 9295 kr), dvs ännu billigare än när den här tråden skapades i höstas.

Som vi tidigare diskuterade i tråden så är ju 2 GB minne i minsta laget, men om man tycker att man klarar sig med 2 GB så är detta ett riktigt bra pris.

Ser ut som ett bra erbjudande, att spara massa kr är ju bara bra
Jag har haft min 13" ett bra tag nu och tycker det är fullt tillräckligt med 2GB. Inga som helst problem med Lion och denna mängden av minne.

1
Bevaka tråden