Macbook pro mid 2009 - Klarar den min vardag!?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2011-08-30 23:28

Först måste jag säga att jag är otroligt glad att det finns forum som detta nu när man verkligen sitter klämd och behöver hjälp!

Det är såhär att jag nyligen sålt min pc för att byta till en macbook pro, men har insett att macbook pro begagnad är riktigt dyr! Jag har valt att sikta in mig på en "mid 2009" med 2 gb ram och 2,26 i processor.
13 tums modellen då (i snitt billigast begagnad)

Först och främst kommer jag att köpa 8 gb ram men det jag undrar är om de 2,26 kommer räcka prestandamässigt baserat på mina vanor. Jag surfar, redigerar lättare bilder i PS, bygger i flash och kollar på film - mer än så är det inte. Kommer då de "långsamma 2,26" räcka för mig.
Kanske de 8 gb ramminnet kompenserar lite?

Avslutande så undrar jag om det är så att mid 2009 är första modellen av macbook pro 13" ? Eller finns det tidigare versioner?

Tack på förhand!

Ursprungligen av Iphone2:

Ser nu att jag lagt tråden i fel forum, kan någon mod vara snäll att flytta den rätt?

Skriv inte sådana uppmaningar inne i tråden. Vi kan inte läsa allt som skrivs på forumet. Det är väldigt stor risk att vi missar en sådan uppmaning. Använd rapporteringsfunktionen i stället, så får vi säkert reda på vad som behöver göras.

Jag har flyttat tråden nu.

/Mod

PS. Och en liten språkpolispåminnelse (som gäller många som skriver här på forumet):
GB = gigabyte
Gb = gigabit
gb = gram bit = en enhet som inte existerar

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-31 00:54

Japp, det räcker med den modellen för de behov du beskrev. 8 GB ger ett bättre flyt.

Ursprungligen av Iphone2:

Jag surfar, redigerar lättare bilder i PS, bygger i flash och kollar på film - mer än så är det inte. Kommer då de "långsamma 2,26" räcka för mig.

Det du frågar är ju så subjektivt. Hur långt är ett snöre? Beror ju på...

Min fru gör precis det du beskriver fast på en 2GHz MacBook, utan problem.

Det kommer funka fina fisken.

1
Bevaka tråden