Flera datorer - samma mediabibliotek

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får ofta frågan om det går att använda samma iPhoto- och iTunesbibliotek på hemmets alla Macar.

"Ja, det går" brukar jag svara, "Men det uppstår en del problem, och det blir inte som du tänkt dig" är mitt svar. Jag tänker på att man lägger ut mediabiblioteken på en delad disk i nätverket. Men det uppstår som sagt en del problem; Man kan inte använda samma inställningsfiler, men måste göra importen på alla datorer osv.

Så min fråga är: Finns det något sätt att dela på samma iPhoto- och iTunesbibliotek? Med samma inställningar och att alla ändringar återspeglas på alla datorer/konton? Om jag importerar foton på dator A, så finns dom också på dator B, och vice versa.

Jag har varit inne och kollat lite på Hemmadelning, men den verkar vara kontrollerad från en dator, och inte flera. Jag kan dock ha fel?

Notera att jag blandar begrepp som dator och konto, men det är helt medvetet. Exempel kan vara en familj där man har två datorer, varav den ena delas mellan flera personer och således har man flera olika konton där.

Är det någon som har en lösning på detta?

Det finns redan många trådar om detta. Var vänliga sök innan ni startar nya trådar.

Här är ett exempel på en sökning som ger ett antal träffar i ämnet:
itunes flera datorer site:99.se - Sök på Google

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden