Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LaCie 2big Network 2 Raid Server 4TB. Bra köp?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-08-29 05:54

Jag söker efter en ny hårddisk efter att en av mina diskar har vandrat vidare till "andra sidan".
Kikade på en LaCie 2big Network 2 Raid Server 4TB. På 99 finns det ett test där det fastslås att det är bra grejer, men en aning bullriga.
Finns det någon som har en sådan som kan berätta hur bullrig den är, är det störande bullrigt? Sen var det också någon som sa att LaCies diskar blir korrupta om man sätter in dem i ett annat chassi, är det någon här som kan utveckla det svaret lite?
Bör jag kika på ett annat märke eller slå till direkt innan avgiften på hårddiskar tillkommer/höjs?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-29 15:21

Aningen långdragen tråd men här kan du läsa om många olika NAS:ar och dess funktioner.

  • Medlem
  • 2011-08-29 20:14

I know, men nu var det inte en riktig NAS jag var ute efter utan en extern disk med RAID. Visst skulle man kunna kalla denna för en NAS, men jag tycker personligen att man ska kunna logga in på en NAS "utifrån", och det har jag inget behov av.

Ursprungligen av Dalle:

I know, men nu var det inte en riktig NAS jag var ute efter utan en extern disk med RAID. Visst skulle man kunna kalla denna för en NAS, men jag tycker personligen att man ska kunna logga in på en NAS "utifrån", och det har jag inget behov av.

Då är du ute efter en DAS, men du skriver "LaCie 2big Network 2 Raid Server 4TB" och det är en NAS. Du kanske menar en LaCie 4big Quadra eller LaCie 4big Quadra Enterprise Class. Båda två är DAS.

Jag har en LaCie RAID DAS till filmredigering och den är rätt tyst. Visst hör man den svagt när den jobbar men det är inget man tänker på…

1
Bevaka tråden