MacBook Pro 13 eller iMac 21.5

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Nu ska jag äntligen köpa min första Mac efter att min pc mer eller mindre har segat ihop. Jag har tidigare haft en bärbar Dell som det första året funkade väldigt bra men ju mer tiden har gått desto segare har den blivit. Redan för flera månader sedan började jag kika på Mac och var välldigt inne på en Macbook pro 13 ( det var i februari när dom nya kom). Men det blev aldrig något köp och under sommaren har jag rest en del och det var inte läge för ett datorköp. Men nu ska jag iallafal köpa en Mac och jag har kollat runt på en del forum och kollat runt lite. Jag var ju först säker på en Macbook pro13 , men sen så såg jag ju också Imacen. Så valet står mellan dom två och jag har väldigt svårt att bestämma mig. Jag behöver inte ha med mig datorn utanför huset utan jag tycker mest det är skönt att vara bärbar mellan olika rum så bärbart är inget måste även om jag gillar det, och jag har ju också en IPad 2. Jag använder inte datorn till något jätteavancerat utan vanliga saker, surfin och lite lätt bildredigering. Båda datorerna har ju tillräcklig prestanda och sina fördelar. Macbooken med sin design, touchpad med mera och Imacen med sin skärm med mera. En sak jag undrar är om macbookens skärm kommar att upplevas som liten? Är det någon som har några erfarenheter av datorerna. Vilken av dom tror ni jag kommer bli mest nöjd med?

Tacksam för svar MVH Viper_w

Senast redigerat 2011-08-28 21:10

Radbrytningar / styckesindelning tack, så din text iaf går att läsa.

Vill du ha en bärbar eller stationär, det bestämmer du.
Vad andra har för preferenser kring det har väldigt liten betydelse.

Ok ska göra det nästa gång.
Jo jag vet men undrade bara om råd tips eftersom jag aldrig haft Mac tidigare

Det är bara du som kan avgöra det såklart, tycker du om en stor skärm med stora ikoner / text jämfört med en liten skärm med små ikoner och liten text.
Eftersom du har en iPad så vet du nog svaret.

Spelar ingen roll om det är Windows/Mac OS X/Amiga OS/Atari TOS/Ubuntu.. Det fungerar på samma sätt.

• Medlem
  • Trondheim
  • 2011-08-28 22:35

Om jag inte hade behov av att flytta på datorn så hade jag tagit en iMac. Har idag en MBP 15" vilken jag ångrar att det inte är en 13" då det är lättare att släpa runt på. Samtidigt har jag alltid en extern skärm inkopplad på min arbetsplats då jag vill ha större skärm. Mao, precis som Keptang säger, så måste du väga in hur du ska använda datorn. Stor skärm är trevligt, så länge man inte behöver bära runt på datorn.

Ursprungligen av Viper_W:

Jag behöver inte ha med mig datorn utanför huset utan jag tycker mest det är skönt att vara bärbar mellan olika rum så bärbart är inget måste även om jag gillar det, och jag har ju också en IPad 2.

Jag har alltid tyckt att jag får mer dator för pengarna när jag köper stationärt jämfört med att köpa bärbart som brukar vara dyrare för sämre prestanda. Så om du inte verkligen behöver en bärbar så får du mer för pengarna om du köper stationärt.

Det blev en Imac! Jag är otroligt nöjd och ångrar mig verkligen inte

1
Bevaka tråden