Iphone låter som gammaldags modem

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Iphone 3GS har sedan en tid tillbaka börjat låta som ett gammaldags modem, eller mer som det låter i dåliga högtalare när en mobiltelefon tar emot sms. På detta vis låter den konstant när man pratar i telefon vilket är extremt störande för båda parter som pratar.

Garantin har gått ut, men kan man hävda fabrikationsfel? Eller hur kan man laga den?

• Medlem
  • Lund
  • 2011-08-28 07:31

Enligt svensk konsumentlagstiftning har du som privatperson tre års reklamationsrätt. Bevisbördan ligger dock på dig.

Och i det fallet så kommer det nog kosta dig mer att få rätt än att köpa en ny telefon.

• Medlem
  • Lund
  • 2011-08-28 10:00
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Och i det fallet så kommer det nog kosta dig mer att få rätt än att köpa en ny telefon.

Varför skulle det göra det? Med rätt kunskap och is i magen är det inte så svårt att hävda sin rätt.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Varför skulle det göra det? Med rätt kunskap och is i magen är det inte så svårt att hävda sin rätt.

Ja, men ÅF kommer bara hävda "sönder" och skicka till Anovo som kommer säga att den fått sig en smäll/fått fukt/sett ett UFO eller vafan som helst som gör att garanti inte täcks. Sedan kommer du få "alternativen"

några hundra spänn, så får du tillbaka den, olagad som skrot.
Några tusen spänn, köp en ny.

Been there, done that. Drev mitt ärende ända till Telias kundansvarigschef. Loosade.

Jag hävdar att jag hade rätt kunskap, mitt ärende var ett garantiärende. Ändå fick jag ge mig.

• Medlem
  • Lund
  • 2011-08-28 10:44
Ursprungligen av Goflorp:

Ja, men ÅF kommer bara hävda "sönder" och skicka till Anovo som kommer säga att den fått sig en smäll/fått fukt/sett ett UFO eller vafan som helst som gör att garanti inte täcks. Sedan kommer du få "alternativen"

några hundra spänn, så får du tillbaka den, olagad som skrot.
Några tusen spänn, köp en ny.

Been there, done that. Drev mitt ärende ända till Telias kundansvarigschef. Loosade.

Jag hävdar att jag hade rätt kunskap, mitt ärende var ett garantiärende. Ändå fick jag ge mig.

Just när det gäller mobiltelefoner kan det ju vara som du säger. Jag uttryckte mig lite mer i allmänhet, kanske skulle ha klargjort det.

Ursprungligen av lill_postiZ:

Min Iphone 3GS har sedan en tid tillbaka börjat låta som ett gammaldags modem, eller mer som det låter i dåliga högtalare när en mobiltelefon tar emot sms. På detta vis låter den konstant när man pratar i telefon vilket är extremt störande för båda parter som pratar.

Garantin har gått ut, men kan man hävda fabrikationsfel? Eller hur kan man laga den?

Jag har samma problem med min iPhone 4 någon enstaka gång.. Garantin har löpt ut på min med men än så länge är det så lite och sällan så det inte stör men bra att veta att man inte är själv med det.. Även om det givetvis suger att problemet finns över huvud taget..
Uppdatera gärna vilken väg du tar och hur det går!

Kanske testa att gå ner till ÅF och låta denne lyssna på problemet och notera det i skadeanmälan..

1
Bevaka tråden