Skärmbyte = undersökningsavgift + drullesjälvrisk?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Japp, skärmen på min 9mån gamla 13" Air är söndertryckt och måste (enligt mig) bytas ut. En pixlad linje vid tangentbordskanten som flyttar sig när man vidrör stället. Isch... Men hur fungerar det rent praktiskt och vad kostar saker och ting?

Hörde med mitt försäkringsbolag jag har datorn i, genom företaget, (Gefvert) och de frågade "kommer du reparera den i vilket fall?" Ja, sade jag, för en dator måste jag ju ha. "Men då är det bara att köra på det. Skicka in papper till oss också, så löser vi det efter rep. Om det täcker är självrisken på 1000kr"

Men MacSupport tar ju ut en kontrollavgift på 890kr + moms också, hur funkar det då? Måste jag betala den och självrisken, eller ska jag på något sätt gå genom försäkringsbolaget?

Jag ska förstås ringa och höra, men det är bra att ha på benen och någon annan råkat ut för något liknande.

Tacksam för hjälp!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-25 15:06

Kontroll/undersökningsavgift brukar man bara betala om man inte vill genomföra reparationen, den brukar aldrig finna med om man godkänner reparationen.... Hur MacSupport gör vet jag dock inte.

1
Bevaka tråden