PC + extern hårddisk + MAC = fungerar ej

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har inte lyckats få hjälp på El giganten jag köpte min externa hårddisk ifrån, Apple eller iomega själva. problemet är.....Jag har precis skrotat min PC nu så jag har bara hårddisken kvar. Jag vill få foton och små filmer från hårddisken in i min externa hårddisk. Jag har formaterat om den till FAT32 (eller om de va exfat) så den ska funka mellan pc till mac fram o tillbaka. Men när jag öppnar den externa hårddisken i macen visas bara ca 5/10 filer som jag lagt i Eller så står det bara fel skrivformat, vill du formatera. (olika ibland när jag formaterat om o om så säger den olika saker) NU äre yttligare en grej. Om jag DOCK flyttar över hårddisken till en annan mac dator fungerar det galant. JUSTJA en sak till....När jag stoppar in hårddisken i en PC så ser jag alla bilderna oxå.

VAD GÖR JAG? macen är version 10.5.8 och är två år gammal.

När man kopplar in en extern hdd till en dator så ändrar den om en del inställningar för att optimera hdd kan man säga. Apple och PC har naturligtvis 2 helt olika sätt..Det finns grejjer man kan göra men då riskerar man också en del. Det lättaste är att koppla in hdd i en pc med CD/DVD brännare och bränn ut filerna på en skiva och sedan mata in det den vägen.. så har du även gjort en säkerhetskopia..sedan stoppar du bara en hdd i macen och formaterar hdd och det funkar som den ska

Jag tror jag förstår vad du menar, men jag tänker inte sätta ord på det själv och skämma ut mig själv om jag har fel hahaha så förklara gärna i ÄNNU tydligare ord.

1
Bevaka tråden