Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gå från Lion till SL och sen tillbaka?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-17 16:09

Halloj!

Har en polare som precis fått en ny iMac med Lion. Nästa vecka ska vi använda den för att spela in med och vi vill köra Snow Leopard i stället så vi vill nedgradera temporärt för att sedan byta till Lion när det samarbetar lite bättre med Logics alla externa pluggar.

Han äger en gammal MacBook sedan tidigare. Den köpte han Lion till, men märkte att det inte flöt på så bra, tog ett snack med Apple och nu får han pengarna tillbaka (men måste också lämna tillbaka licensen). Så Snow Leopard-skiva finns att tillgå, till den nya iMacen, men frågan är: hur kommer han tillbaka till Lion sen när han väl vill uppgradera? Han ska inte behöva köpa det, eftersom det följde med. Men det är omöjligt att installera, eftersom det saknas cd-skiva/USB-sticka.

Kan han bränna ut det på något sätt?

Du får väl installera Snökatten på extern hd.
Det gör jag just nu, för att kunna uppgradera min interna till Lion. Men vill kunna växla tillbaka till Snö'is när det behövs. För det lär det göra pga program en stund till.
Men tycker det känns tillräckligt stabilt nu på min MBA för att göra ett försök även på min stationära.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-08-17 18:45

En dator som levereras med ett nyare system har aldrig kunnat nergraderas. Kan inte tänka mig att det skulle gå nu heller....

Ursprungligen av mattem:

En dator som levereras med ett nyare system har aldrig kunnat nergraderas. Kan inte tänka mig att det skulle gå nu heller....

Nja, det beror på vilket system som gällde när den datormodellen presenterades.

När senaste iMacen kom så var det 10.6.6 som gällde. Alltså är 10.6.6 det minsta som krävs.

Se här t.ex:
iMac 12,1 @ EveryMac.com

Att modellen nu levereras med 10.7 borde inte vara något hinder för att installera 10.6, så länge man har en installationsskiva med minst 10.6.6. Men det är kanske inte det lättaste att få tag på...

1
Bevaka tråden