Hej, har sökt igenom massor av forum som tagit upp detta fenomen men inget har hjälpt.

Min hårddisk pajjade på min MBP (från tidigt 2011, med OSX Lion) och detta skedde medan jag rippade en dvd till den (använde RipIt). Efter att ny hårddisk installerats och en backup lagts in från min TC så får jag fram denna nu irriterande ikon i Finder och jag kan inte få den att försvinna.

Har testat med andra brännbara skivor för att se om det skulle få den att förstå att jag inte har något som ligger och vill bli bränt, även dra den både till skrivbord och papperskorg men den reagerar inte ens. Dock så får jag fram ett felmeddelande när jag försöker lägga över en fil till denna "fastnade" Namnlösa DVD - "Aliaset ”Namnlös DVD” kan inte öppnas eftersom originalet inte kan hittas." Jag får alternativen att radera alias, reparera eller bara OK. Vid radera händer inget och vid reparera vill den att jag skall öppna det alias som avses med resultatet att inget händer då jag inte vet vad det är den vill bränna.

Kan någon barmhärtig själ hjälpa månne!?

/J