Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips: Idag för ett år sedan i iPhoto

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-08-14 13:16

Letade och fann just den självklara lösningen som ger mig ett smart album som visar bilder från exakt år sedan idag;

Skapa ett smart album där datum är i de sista 365 dagarna + datum inte är i de sista 364 dagarna.

Voilá: ett album som alltid visar vad som hände idag för ett år sedan! Inte dumt att ha som skärmsläckare för att påminnas om vad som hänt. Går givetvis också att bredda sökningen till denna vecka/månad för ett år sedan.

Jag hade gärna gjort ett album som visade i år för 1,2 3 och 4 år sedan, men där går jag bet...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-19 16:57
Ursprungligen av Goka:

Letade och fann just den självklara lösningen som ger mig ett smart album som visar bilder från exakt år sedan idag;

Skapa ett smart album där datum är i de sista 365 dagarna + datum inte är i de sista 364 dagarna.

Voilá: ett album som alltid visar vad som hände idag för ett år sedan! Inte dumt att ha som skärmsläckare för att påminnas om vad som hänt. Går givetvis också att bredda sökningen till denna vecka/månad för ett år sedan.

Jag hade gärna gjort ett album som visade i år för 1,2 3 och 4 år sedan, men där går jag bet...

Fast "vecka" kändes bättre då det inte alltid finns foto varje dag... och ibland kanske ens under en vecka heller...
Om jag inte missförstått ngt är det ju bara att byta ut siffrorna till 730/729 för 2 år och 1095/1094 för 3 år osv...

1
Bevaka tråden