Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krångel vid byte av RAM på MPB 2010

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-13 13:31

Försöker installera två 4gb Crosair minnen i min Macbook Pro från 2010.

De båda minnena fungerar individuellt både i övre och undre minnes slottsen men när jag trycker i båda minnena samtidigt vägrar datorn att starta och piper istället.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Tack på förhand,
Oediv

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-13 13:53

Börja med att ge oss fulla spec på minnena.

Minnena kan vara defekta också. Aldrig några problem med att kunna returnera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-13 14:10

Corsair 2x4gb DDR 1066mhz

Det udda är att båda minnena fungerar individuellt i båda slottarna men inte tillsammans

Nu fick jag dessutom det att fungera med ett 4gb och ett 2gb minne.

provade även att återställa PRAM och NVRAM men detta verkar inte hjälpa.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-14 20:45

Jag skulle aldrig rekommendera Corsair till en Mac (även Dell och HP har visat problem), men det finns också användare som har positiva erfarenheter av Corsair. Så prata med din säljare, helst även en kompis som kan låna dej andra minnen att testa med.

Låt mig gissa: det är ValueSelect eller ValueRAM minnen? Det känns som om många har problem med de serierna från Corsair och Kingston. En del har tur och får det att fungera, men väldigt många får problem.

Du skriver inte specifikationerna på minnena mer specifikt. Ett artikelnummer är bra ifall man vill göra riktiga jämförelser eftersom en tillverkare kan ha flera minnen med samma specifikationer fast i olika serier.

Rekommendation? Köp inte billigast möjliga och endast minnen som av tillverkaren är Mac-anpassade, för minst huvudvärk.

1
Bevaka tråden