Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Länkar från nyheter till nyhetskommentarer i forumet funkar inte

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fungerar fortfarande inte för mig...
/m

Vi kollar vidare på detta - det är ett rättighetsproblem för vissa användargrupper.

Låter rimligt att det är ett rättighetsproblem. Med det "nya" systemet har länkar aldrig (så vitt jag kommer ihåg) fungerat för mig.

Hoppas på en snar lösning. Jag vill ju diskutera!

Bump !

Bumpar igen
är det typ bara jag som stör på mig på detta ?
kanske bara är jag och några till som har problem ?

hur som helst är det ju skitlätt att fixa för dom som sköter om sidan

Ursprungligen av disktant:

Bumpar igen
är det typ bara jag som stör på mig på detta ?
kanske bara är jag och några till som har problem ?

hur som helst är det ju skitlätt att fixa för dom som sköter om sidan

Ingen anna orkar bumpa tråden, då det inte blivit fixat och ingen information om när det kommer bli fixat.

Ja, det var länge sen vi hörde något från ledning och utvecklare. Och det gäller ju både i det här ärendet och alla andra utestående ärenden. Det verkar inte ske någon utveckling alls på forumet...

Märkligt att man inte vill fixa buggar på forumet
visst kan jag förstå att man kanske inte lägger krut på alla medlemmars enskilda önskemål
om funktioner och designförslag m.m

men en så pass viktig funktion som att ordna länkarna från startsidan borde ju fixas samma dag som
första rapporten trillade in

Ursprungligen av disktant:

Märkligt att man inte vill fixa buggar på forumet
visst kan jag förstå att man kanske inte lägger krut på alla medlemmars enskilda önskemål
om funktioner och designförslag m.m

men en så pass viktig funktion som att ordna länkarna från startsidan borde ju fixas samma dag som
första rapporten trillade in

Ja man tycker ju det..

Senaste exemplet av detta. Adrian har på nyhetssidan lagt in en länk till en tråd som ska diskutera senaste versionen av Lion.

Länken ser ut såhär: "http://www.99.se/vb:editpost/p=292674"

Den ska se ut såhär: "http://www.99.se/nyhetskommentarer/292677-art..."

Meddelandet man får när man klickar på den ser ut såhär:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-02 12:21

Det är faktiskt ruskigt dåligt att detta inte är löst än!

Inte ett dugg har hänt och det har gått ett halvår nu. Det handlar alltså inte om en vecka eller två, det handlar om hela sex månader.

Vad händer?

Det är tydligen inte en bugg "lokalt", utan det är en bugg i vBulletin. Se här vad Björnström skrev i en annan tråd igår:

Ursprungligen av Björnström:

Vi har felsökt och det var inte lätt att hitta felet - man utgår alltid ifrån att vi själva skapat problemet och att den underliggande programvaran är felfri. Så var det inte i detta fall, problemet uppstår "av sig själv" vilket är sjukt irriterande. Finns rapporterat hos vBulletin: Login Required - vBulletin JIRA

Skickade PM till Björnström om detta för över en månad sedan, har inte fått någon respons alls

Tips ! lägg ner forumet om ni inte kan klara av att sköta löpande underhåll

Ursprungligen av disktant:

....lägg ner forumet om ni inte kan klara av att sköta löpande underhåll

Har du läst inlägget precis före ditt? Gör gärna det.

Det är inte mycket våra utvecklare kan göra, om det är en bugg i vBulletin. Bara att vänta tills vBulletin släpper en buggfix som kan installeras på vårt forum.

Visst kunde informationen till våra medlemmar varit bättre under de här månaderna som har gått, men att rekommendera nedläggning bara för detta är väl en aning drastiskt...

Ursprungligen av disktant:

Skickade PM till Björnström om detta för över en månad sedan, har inte fått någon respons alls

Tips ! lägg ner forumet om ni inte kan klara av att sköta löpande underhåll

Läs gärna inläggen i tråden innan du postar. Som det stod i just inlägget före ditt så är detta inte lokalt 99.se-problem utan en bugg i den bakomliggande mjukvaran - alltså inget som Björnström eller någon annan på 99.se kan påverka, och då kan det ju knappast anses höra till löpande underhåll att åtgärda detta.

Edit: Jesper hann före.

En nyhet som har en trasig länk blir rättad bara genom att spara nyheten en andra gång. Helt galet.

Arvid jobbar på en uppdatering till vBulletin 4.1.10 (vi kör 4.1.8 nu) som blir klar imorgon. Men vi släpper nog inte den förrän nästa vecka så att vi hinner med mer än bara den underliggande programvaran.

Bevaka tråden