Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Footern alltid i botten Wordpress

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett litet litet bekymmer med den här websidan, som jag hade uppe för diskussion tidigare. Kunden vill istället ha menyn i footern och jag hade tänkt mig den i position:absolute; men det förefaller bara vara sidor med text som trycker ner denna footer i botten.

Jag har tittat på den här, vilken jag har fått att fungera på en förenklad test-sida:
Get down! How to keep footers at the bottom of the page

Men i wordpress är det (av någon anledning) många fler nestade divar och en portfolio-slideshow som jag inte lyckas styra. Jag har den uppe temporärt på Kenneth Chou

Med bild som inte pressar ner..
Kenneth Chou | People in the City

Med text som pressar ner..
Kenneth Chou | Ruth and Fred

Vore mycket tacksam för en hint om vart det blir fel!

En första tanke är att det antingen är fast höjd på sidan eller att det behövs något element som clearar float.
Testa <br clear="all"> efter bilden.

Det kan vara att jag satte clear på fel ställe, efter att bilden laddas i php-filen till bild-spelet, för ingen skillnad alls?

  • Medlem
  • Boden
  • 2011-08-09 12:32

Har haft liknande problem som jag löst på detta sättet, vet dock inte hur din sida är upplagd, och har ingen koll på hur wordpress funkar men testa använda float. Lägg float: left; i dina divar (antingen i CSSen eller som <div id="blabla" style="float: left;">.

De flyter redan allihop. Det som är underligt är ju att text och sådant trycker ner footern men inte bilder från bildspelet som också sitter i div'en "entry-content" så det är underligt att de beter sig olika innanför?

Som vän av ordning så känner jag att det är värt att påpeka att Wordpress i sig inte har något att göra med hur många div'ar det är, det är respektive tema som ordnar den biten. (vilket tyvärr är ett rätt vanligt förekommande fenomen bland wordpress-teman)

Jo så kan det möjligen vara, men per default finns det i det här avskalade temat (blank slate) den här indelningen, vilket för mig känns lite tårta på tårta.. så då kan man bara börja plocka bort dem? Är det en smal sak att göra? Känns som om det skulle underlätta litet...

<div id="main">
		<div id="container">
			<div id="content">
				<div class="entry-content" >
allt som ska vara på sidan.. slideshows poster etc.. 
				</div>	
			</div>	
	</div>
	</div>

Fick veta att footern beroende på att den är absolut inte ändrar sig med bildernas format i bildspelet.
Använde istället den här metoden: Make a Footer Stick to the Bottom of the Page

Det löste det inte, Kenneth Chou | People in the City

Menyn ligger fortfarande på bilden.. förstår det inte.

1
Bevaka tråden