Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lion vill inte ansluta till AD

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-08-02 14:04

Har sedan länge haft min Mac Pro (Snow Leopard) ansluten till ett Active Directory. Nu har jag uppgraderat systemet med en ren installation av Lion och sedan valt att återställa alla personliga inställningar etc. från en aktuell TimeMachine-backup.

I denna manöver följde även datorns domänanslutning med, men för att undvika ev. framtida problem tog jag bort anslutningen för att sedan (tänkte jag) lägga till den igen. När jag ska binda den till domänen får jag dock bara följande felmeddelande (trots korrekta authentiseringsuppgifter):

Unable to add server.
Connection failed to the directory server.
(2100)

Vad kan det vara för fel?!?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-08-02 20:26

Hmm... Verkar inte finnas något sådant alternativ när det gäller anslutning till AD. Kan någon bekräfta detta (ifall jag trots allt skulle ha missat något)?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-08-05 12:46

Inga fler här som har problem med Lion och AD?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-08-05 18:39

Nu har jag tittat på en annan dator (som är direkt uppgraderad från 10.6 till 10.7). Där ligger domänanslutningen kvar, men på inloggningsskärmen syns ingen ikon för nätverkskonton... Hur ska man bära sig åt för att logga in med ett AD-konto i Lion?!?

1
Bevaka tråden