Mission Control flyttar skrivbord

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-31 13:15

Har 8 "spaces" aktiverade i Lion. Nu märker jag att skrivborden hela tiden flyttas om i översikten, så att de inte längre ligger i nummerordning. Vad kan det bero på?

• Medlem
  • Söderköping
  • 2011-07-31 13:29

Systeminställningar/Mission Control/kryssrutan i mitten "Ordna automatiskt områden...", ta bort krysset

Ursprungligen av lensv:

Har 8 "spaces" aktiverade i Lion. Nu märker jag att skrivborden hela tiden flyttas om i översikten, så att de inte längre ligger i nummerordning. Vad kan det bero på?

Faktum är att det är en ganska kraftfull "feature", även om det är ovant först.

Tanken är att du bara behöver swipa en gång till höger för att komma tillbaka till det du nyss jobbade med. Så om du pendlar mellan två saker och båda två är tilldelade ett eget skrivbord, så slipper du swipa genom fyra andra skrivbord när du växlar.

Men beroende på hur man jobbar, så kan det ju också vara i vägen.

Men jag skulle helt klart klassa det som en "ovant, men ge det en chans" feature.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-31 14:05

Tack! Det var ju en enkel lösning

För min del vill jag helst ha mina skrivbord på sina tilldelade platser. Saknar faktiskt gamla Spaces, som gav en bättre överblick (iaf. i en miljö med flera skärmar).

Senast redigerat 2011-07-31 15:39
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-07-31 16:56

Fattar inte vad man överhuvudtaget skall med det till. Skiftar mellan program gör man med cmd+tab.

Ursprungligen av onnyt:

Fattar inte vad man överhuvudtaget skall med det till. Skiftar mellan program gör man med cmd+tab.

Jag använder det för att få en bättre överblick och mer fokus på vad jag arbetar med. Om jag sitter och skriver i Pages så vill jag inte behöva se vartenda fönster i bakgrunden. Då är det bekvämare och mer vänligt att bara se Pages och inget annat program.

Dessutom trivs jag med att allt inte är så plottrigt.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-07-31 17:20

HazeOver - Mac Productivity Application finns även på App Store.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2011-08-02 12:52

Är det fler än jag som tycker att Mission Control känns buggigt (en känsla som f.ö. gäller hela Lion)? Jag har t.ex. ett par fönster som är markerade att visas på samtliga skrivbord, men efter varje omstart visas de endast på skrivbord 1

1
Bevaka tråden