Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag använda DDR3-minnen i en dator som kör DDR2?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-07-31 00:11

god natt.
Vill bara få det bekräftat att jag kan klämma in mina DDR3-minne i min mors iMac (Late 09) som kör DDR2-minnen? Rent spontant känns det som att det inte borde vara några problem. Jag vill mest bara få det bekräftat av någon med minneskoll.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-31 00:14

Funkar inte, om du kollar spåret vid kontakterna ser du att det sitter på olika ställen.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-07-31 00:15

Kolla här så får du reda på vad du kan använda. Bara att ladda ner deras program.

Jag ändrade trådens rubrik. Skillnaden mellan DDR2 och DDR3 handlar om mer än hastigheten.

/Mod

  • Medlem
  • 2011-07-31 09:29

Ok, tack för hjälpen. Då behöver jag inte ens försöka.
99 är ett jäkla bra ställe.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-31 09:53

Pratar ni inte förbi varandra? iMac använder väl inte SDRAM utan SO-DIMM? Min iMac (late 2006) har i vart fall SO-DIMM.

Ursprungligen av Gunnar B:

Pratar ni inte förbi varandra? iMac använder väl inte SDRAM utan SO-DIMM? Min iMac (late 2006) har i vart fall SO-DIMM.

Sant att det är SO-DIMM som gäller. Men samma regler gäller ju där också. Kan inte byta ut DDR2 mot DDR3.

Ursprungligen av Gunnar B:

Pratar ni inte förbi varandra? iMac använder väl inte SDRAM utan SO-DIMM? Min iMac (late 2006) har i vart fall SO-DIMM.

SO-DIMM är också SDRAM, bara mindre än vanliga DIMM.

Detta är samma bild för SO-DIMM.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/95/Laptop_SODIMM_DDR_Memory_Comparison_V2.svg

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-31 12:10

OK, lät mig luras av länken till wikipedia.

1
Bevaka tråden