Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olika resultat från GeekBench på samma PowerBook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte kolla upp om det stämde att en PowerBook MED batteri kör på högre hastighet än en UTAN batteri, men problemet är att varje gång jag kör GeekBench (med exakt samma spec./setup) får jag OLIKA resultat som varierar ganska rejält när man kör tester flera gånger i rad.

Tycker det känns som om GeekBench inte kan vara speciellt pålitligt om så är fallet.

Exempel: PowerBook G4 1.67GHz HR DL

Totalsiffra 819, 832, 849...

Det kan nog variera så, det gör väl alla benchmarkprogram från en test till en annan.

Det skiljer ju bara 1-2%, om ens det.

Ursprungligen av keptang:

Det skiljer ju bara 1-2%, om ens det.

Hur räknar du ut 1-2% ?

Det skiljer 30 enheter mellan max och min på 800+ vilket jag får till närmare 4%, men jag är inte övertygad om att det är linjärt på det sättet.

Mellan siffrorna du skrev med lite enkel huvudräkning. Oavsett så tror jag det är helt normalt beteende för ett benchmarkprogram.

Jag har en likadan burk liknande och skulle kunna testa senare och se vad jag får på den.

Ursprungligen av keptang:

Jag har en likadan burk liknande och skulle kunna testa senare och se vad jag får på den.

Det är lugnt, jag har 3-4st här...

Fick betydligt mindre variationer på en MacBook Pro 2.4 C2D, men det intressanta var att Snow Leopard gav betydligt bättre resultat än Lion...

1
Bevaka tråden