Vindtunnel problemet igen...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-01 16:50

Hejsan på er.
Jag har köpt mig en Dual 1GHz G4.
Som en bonus så fick jag med en massa ljud ifrån fäktarna.

Så jag ringde till Apple och frågade om man inte kunde få köpa lite billiga fläktar av dem(för detta e ju ett fel som Apple vet om, samt vi G4:a ägare har ju kunnat beställa hem nya fläktar för en "liten" peng), men nu har Apple slutat att erbjuda oss att köpa fläktar.. Så Apples råd var att ladda ner lite FirmWare.. Men som man har kunnat läsa bla. här på 99mac så läser ju inte det problemet...

Så min fråga blir då, skall man verkligen behöva betala ung. 3000kr plus arbetskostnad på 1230kr...
Eller finns det några av er som har fixat detta på något annat sätt....

Annars måste jag säga att jag har fått mig en fin dator
/ o l l e

• Medlem
  • International user
  • 2003-09-01 17:02

Verax M10+M11 www.verax.de
Kan kjøpes på www.pcsilent.de

Og din mac blir enda mer stille(tyst) enn ved apples alternativ.

Men det blir jo 2500,- (inkludert frakt)

Citat:

Skrevs ursprungligen av olle97
Hejsan på er.
Jag har köpt mig en Dual 1GHz G4.
Som en bonus så fick jag med en massa ljud ifrån fäktarna.

Så jag ringde till Apple och frågade om man inte kunde få köpa lite billiga fläktar av dem(för detta e ju ett fel som Apple vet om, samt vi G4:a ägare har ju kunnat beställa hem nya fläktar för en "liten" peng), men nu har Apple slutat att erbjuda oss att köpa fläktar.. Så Apples råd var att ladda ner lite FirmWare.. Men som man har kunnat läsa bla. här på 99mac så läser ju inte det problemet...

Så min fråga blir då, skall man verkligen behöva betala ung. 3000kr plus arbetskostnad på 1230kr...
Eller finns det några av er som har fixat detta på något annat sätt....

Annars måste jag säga att jag har fått mig en fin dator
/ o l l e

Är det något fel i databasen på 99mac.com?
Har för mig att en annan Olle skrev så fingrarna glödde i detta ämne för inte så värst länge sedan.

• Oregistrerad
  • 2003-09-01 18:00

vet inte vad det är för storlek på dem, men annars funkar väl vanliga 80mm eller 92mm pabst fläktar? De låter i stort sett ingenting. Finns 12db och 19db som borde funka bra.

1
Bevaka tråden