G4 vägrar boota från Mac OS X Server CD

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-01 16:46

Mycket märkligt problem:

Skall hjälpa en kund med en Mac OS X Server installation. Datorn är en Powermac G4 1GHz, varianten med DDR-minnen.

Den bootar fint från medföljande systemskiva men vägrar att boota från installationsskivan med Mac OS X Server 10.2.3. Har även testat att boota från samma skiva med min iBook, fungerar perfekt och installationen sätter igång.

Försökte med en liten rövare och startade G4an i FW Target Mode. Installerade sedan på G4ans interna disk mha min iBook. Funkade, men G4an vägrade starta från disken. Suck.

Det som gör det hela ytterligare märkligt är att kunden själv, men endast vi ett tillfälle, lyckats boota från CDn och installerat Mac OS X Server från den.

Behöver tips och råd samt några glada tillrop. Det här börjar bli pinsamt...

• Medlem
  • International user
  • 2003-09-01 18:56

Det enda jag kan komma på är att burken kräver en senare version av OS X Server. Den modellen kom väl i början av året och det gjorde väl 10.2.4 med?

...kanske 10.2.3 är för gammalt?

Tillägg: Vad kunder påstår har funkat eller inte funkat kan man ju normalt bortse ifrån...

Tillägg: Enklast är ju att kolla vilket system som medföljande skivan installerar (och det har du väl antagligen gjort), vet dock inte om det gäller rakt över, dvs , mellan klient och server version.

Senast redigerat 2003-09-01 19:23
1
Bevaka tråden