Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prestanda 2011: MacBook Air vs MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

De första testerna som trillar in indikerar att lilla MacBook Air har vuxit upp och blivit stor:

Apple verkar verkligen har lyckats det här gången. Nu är jag lite part i målet efter att nyss sålt min 2009 15" 2.8 MBP, men jag tycker siffrorna håller även för mycket nyktert granskande.

Visst är det fortfarande så att det är MacBook Pro som gäller för expansion: dubbla hårddiskar, 8GB minne... men MacBook Air 2011 är en riktig dator—det är helt klart.

Redan 2010 års modell visade vart det barkade: SSD som standard, 15" upplösning på en tidningstunn och lätt 13" dator, samt "ultralätt"-processorer som överraskade med att inte vara så sega.

Men... 2011:an sparkar ju in dörrarna. Allt stämmer: priset, SSD, bra upplösning, backlit, och CPU:s som faktiskt nästan verkar vara snabba! Till detta kommer Thunderbolt med alla dess fördelar, samt OSX Lion.

Någonstans packas min 13" MBA 2011 varsamt ner i en liten låda och börjar sin resa till mig. Det kommer att bli en MYCKET trevlig bekantskap! Välkommen!

Ja, detta var en MYCKET bra uppdatering Betydligt snabbare, och backlit keyboard har man saknat. Det enda som är tråkigt är att grafikkortet ligger på samma nivå eller under motför det tidigare kortet :(. Vore även trevligt med 8Gb minne, men man kan kanske inte få allt här i världen

Har en 2010 Air, men är sjukt sugen på att sälja och köpa nytt..

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-07-24 19:45

Stephen Foskett har i sin blogg jämfört de olika bärbara i MBP serien, med bl.a. en Geekbench-per-dollar jämförelse.
Decision Point: Comparing the 2011 MacBook Pro Models – Stephen Foskett, Pack Rat
MBP 13" 2.3 2011 ger ca 6000 Geekbench poäng, hade dock varit intressant att se hur en MBP 13" 2.3 2011 presterar med SSD och/eller mer RAM...

1
Bevaka tråden