Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya MacBook Air (2011)

Tråden skapades och har fått 198 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av konny_mange:

kl 23.35 24/7:
Beställde en MBA 13" i5 128GB för ca 30 minuter sedan. Beräknad leverans 28-29 juli. Hade varit riktigt fint om man fått den på torsdag redan!

kl 19.57 25/7:
25 Jul 2011 19:50:07 Arnhem Hub Shipment In Transit.
25 Jul 2011 19:09:00 Eindhoven Shipment In Transit.

Då sitter vi i samma båt..!
25 Jul 2011 19:49:34 Arnhem Hub Shipment In Transit.
25 Jul 2011 19:49:00 Arnhem Hub Shipment Received At Transit Point.
25 Jul 2011 19:09:00 Eindhoven Shipment In Transit.

Ursprungligen av berglund_90:

Då sitter vi i samma båt..!
25 Jul 2011 19:49:34 Arnhem Hub Shipment In Transit.
25 Jul 2011 19:49:00 Arnhem Hub Shipment Received At Transit Point.
25 Jul 2011 19:09:00 Eindhoven Shipment In Transit.

Ja det gör vi verkligen! Ditt paket lär scanas in precis innan mitt. Jag har 19:49:59 på Arnhem - Receiced. Vad är oddsen?=)

Vid lunchtid ringde det på dörren, perfekt början på semestern med andra ord. Beställde i fredags så kan inte klaga på leveranstiden

Arbetade på tjejens 11" air imorse och oj vad skönt det är med den högre upplösningen på den stora 13".

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2011-07-25 20:00

Beställde en MBA 13" i5 256 i torsdag kväll. Leverans idag em. Är mkt. nöjd.

Det visar verkligen hur mycket snabbare det går när man beställer standardversionerna. Mitt beställningsbygge skickades idag med beräknat leveransdatum framflyttat till 9 augusti. Att det ska ta så lång tid att skicka något så litet.

Jag måste dock säga att Z0MG är det absolut bästa artikelnummer jag någonsin sett på en Apple-pryl.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2011-07-25 20:58

Var inne i den lokala Applebutiken idag och införskaffade en Air. Blev standardmodellen 11,6" 1,6 GHz 4GB RAM 128 GB SSD. Måste säga att jag är mycket nöjd. Funderade på om jag skulle välja 11 eller 13 tum och jag ångrar inte att jag tog 11. Lagom stor att bära med sig.
Hemma står Macbook Pro'n tillsammans med 24" Cinema Display vilka numer fungerar som stationärt. Tanken är att byta ut Pron mot en iMac senare.

  • Medlem
  • 2011-07-25 21:53

25 Jul 2011 19:33:35 Arnhem Hub Shipment Received At Transit Point.
25 Jul 2011 19:33:25 Arnhem Hub Shipment In Transit.
25 Jul 2011 19:09:00 Eindhoven Shipment In Transit.

jag tror våra kommer med samma flyg

Jag beställde en MBA 13" i dag, kl 14, och den är redan i Helsingborg! Och jag bor i Lund, wohoo!

Ursprungligen av oliverwide:

Jag beställde en MBA 13" i dag, kl 14, och den är redan i Helsingborg! Och jag bor i Lund, wohoo!

Var skickades den ifrån? Beställde du från apple.com/se? Sjuktsnabbt!

Ursprungligen av konny_mange:

Var skickades den ifrån? Beställde du från apple.com/se? Sjuktsnabbt!

Ja, nu skall vi inte "ropa hej" än men enligt TNT så kom den till Hbg ikväll. Den skickades från Holland.

Ursprungligen av oliverwide:

Ja, nu skall vi inte "ropa hej" än men enligt TNT så kom den till Hbg ikväll. Den skickades från Holland.

Nä men precis, bättre att få den tidigare än man trott än tvärtom. Men ändå, helsingborg samma dag som du beställt den är rätt märkligt. Hoppas det stämmer, för din del=)

Ursprungligen av konny_mange:

Nä men precis, bättre att få den tidigare än man trott än tvärtom. Men ändå, helsingborg samma dag som du beställt den är rätt märkligt. Hoppas det stämmer, för din del=)

Pratade precis med TNT och de sade att den kommer under morgondagen. Undra vad de gör med min dator i Helsingborg 36hrs. Det kunde hon inte svara på..

Min dator (13'', i7) kommer att ha rest mer än jag har gjort fr Kina till Syd Korea, sen till Kazakstan varifrån det skickades vidare idag, till Köln?

Ursprungligen av elsevero:

Min dator (13'', i7) kommer att ha rest mer än jag har gjort fr Kina till Syd Korea, sen till Kazakstan varifrån det skickades vidare idag, till Köln?

Skulle vara intressant att veta var din dator har landat och hur lång tid det sen tog för den att ta sig vidare. Min i7:a gick från Shanghai Pudong Airport kl 02:20 imorse.

Pallar du får du gärna plita ner lite orter och tider!

Beställde min nya MacBook Air 11" i7 i fredags den 24:e, hoppas få den senast på torsdag. Enligt Apple skickas den inom "3 arbetsdagar". Blir perfekt till semestern.

Flyttade ett inlägg hit från nedanstående tråd.

http://www.99.se/aktuella-rykten/286924-nar-nasta-macbook-air-2011-a.html

/Mod

... Kazakhstan -> Warszawa -> Köln inatt.

Nu har leveransdatumet dykt upp igen på UPS hemsida- fredag 29 innan dagens slut.

Fick min dator för 30 minuter sedan. Riktigt nöjd! Fin upplösning, helt tyst (så klart) och snabb som satan! Fick med toshiba SSDn som har långsammare read/write än samsung SSDn, men men.. apple skulle väl ha någon punkt där de fular sig lite. Hur som helst, gött att ha den i handen!=)

Ursprungligen av konny_mange:

Fick min dator för 30 minuter sedan. Riktigt nöjd! Fin upplösning, helt tyst (så klart) och snabb som satan! Fick med toshiba SSDn som har långsammare read/write än samsung SSDn, men men.. apple skulle väl ha någon punkt där de fular sig lite. Hur som helst, gött att ha den i handen!=)

Fick också min i förmiddags! Hur kollar man vilken hdd man har?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-07-27 12:26
Ursprungligen av oliverwide:

Fick också min i förmiddags! Hur kollar man vilken hdd man har?

System Information, klicka på äpplet i vänstra övre hörnet >Om denna Mac>Mera Info.. (knappen).

Ursprungligen av mattiL:

System Information, klicka på äpplet i vänstra övre hörnet >Om denna Mac>Mera Info.. (knappen).

[ATTACH="CONFIG"]29937[/ATTACH]

Yes, så långt är jag med! Men hur ser jag om det är Samsungen eller Toshiban?

Citat:

APPLE SSD TS128C:

Kapacitet: 121,33 GB (121.332.826.112 byte)
Modell: APPLE SSD TS128C
Revision: CJAA0201
Serienummer: 611S10N3TNLZ
Native Command Queuing: Nej
Borttagbart medium: Nej
Borttagbar enhet: Nej
BSD-namn: disk0
Typ av medium: Solid State
TRIM-stöd: Ja
Typ av partitionskarta: GPT (GUID Partition Table)
S.M.A.R.T.-status: Kontrollerad
Volymer:
disk0s1:
Kapacitet: 209,7 MB (209.715.200 byte)
BSD-namn: disk0s1
Innehåll: EFI
Macintosh HD:
Kapacitet: 120,47 GB (120.473.067.520 byte)
Tillgängligt: 68,09 GB (68.091.846.656 byte)
Skrivbar: Ja
Filsystem: Journalförd HFS+
BSD-namn: disk0s2
Plats: /
Innehåll: Apple_HFS
Recovery HD:
Kapacitet: 650 MB (650.002.432 byte)
BSD-namn: disk0s3
Innehåll: Apple_Boot

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-07-27 12:42

APPLE SSD TS128C: = Toshiba (TS=Toshiba, SM=Samsung)

Ursprungligen av mattiL:

APPLE SSD TS128C: = Toshiba (TS=Toshiba, SM=Samsung)

Okej, fuck Tack för hjälpen!

Äpplet längst upp->om den här datorn->mer info->systemrapport->serial-ata. Står det TS128C så har du den "långsamma" står det typ SM128C så har du den snabba.

Edit: Råkade missa att sida 3 tillkommit här. My bad!

Edit2: du kan kolla read/write med "Disk speed test" som finns gratis i App store

Min MBA var med på samma bil som din konny_mange, fast hos mig misslyckades TNT med den fundamentalt enkla uppgiften att ringa på dörren vilket resulterade i en "Receiver Not Home. Follow Up Action Underway."

Får vänta en hel dag till nu. Tack TNT, för att ni gör ert jobb så bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-27 17:21
Ursprungligen av Calleponken:

Min MBA var med på samma bil som din konny_mange, fast hos mig misslyckades TNT med den fundamentalt enkla uppgiften att ringa på dörren vilket resulterade i en "Receiver Not Home. Follow Up Action Underway."

Får vänta en hel dag till nu. Tack TNT, för att ni gör ert jobb så bra.

Trist, dessvärre är TNT urusla på kommunikation, en så enkel sak som att chauffören ringer om de saknar portkod eller liknande skulle göra att de blev av med leveranserna samma dag och mottagaren blev glad snabbare. Har upplevt samma sak med TNT vid flera tillfällen.

Jag köpte en iPad 2 för ett par veckor sen och fick ett mail till en kundenkät där Apple ställde frågor om allt från köpet till leveransen. Om du får frågan av Apple att göra enkäten så ta upp detta med TNT och deras bristande förmåga till att kommunicera med mottagaren. Det gjorde jag och förhoppningsvis blir det bättre om många påpekar detta.

Ursprungligen av Calleponken:

Min MBA var med på samma bil som din konny_mange, fast hos mig misslyckades TNT med den fundamentalt enkla uppgiften att ringa på dörren vilket resulterade i en "Receiver Not Home. Follow Up Action Underway."

Får vänta en hel dag till nu. Tack TNT, för att ni gör ert jobb så bra.

Bor du i Karlskrona (annars hade du nog inte skrivit det)? Jag bor där nämligen, och killen som lämnade den fixade portkoden själv och ringde på dörren. Jag låg och sov men han väntade. Satt på trappan utanför dörren när jag öppnade. Men jag känner igen problemet. Var samma sak med många som beställde iPhone 4 från England förra året. Vissa lämnade paketen till grannen (många grannar som känner varandra?!).

Tråkigt att du inte fick din idag, Calleponken. Kan säga att jag är riktigt nöjd med min och du kommer inte ångra dig när du väl sitter med den!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-27 21:56

Ett tag sedan man var här på 99, men väntan på nybeställningar från Apple driver en lite reload- och sökgalen, det hör till.

Jag lade beställning på 13/i7/256Gb tidigt torsdag morgon förra veckan. Förväntad leveransdag var 1 augusti, men justerades till 29 juli. Just nu ser det ut så här på UPS.

Nu håller vi bara tummarna att man får en Samsung-disk. Annars överväger jag att returnera.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-27 22:02
Ursprungligen av Airbase:

Ett tag sedan man var här på 99, men väntan på nybeställningar från Apple driver en lite reload- och sökgalen, det hör till.

Jag lade beställning på 13/i7/256Gb tidigt torsdag morgon förra veckan. Förväntad leveransdag var 1 augusti, men justerades till 29 juli. Just nu ser det ut så här på UPS.

[ATTACH="CONFIG"]29941[/ATTACH]

Nu håller vi bara tummarna att man får en Samsung-disk. Annars överväger jag att returnera.

Beror på vilken du beställde, 11 tummaren ger den snabbare disken.

Bevaka tråden