Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar nya Thunderbolt Display och lägger ner MacBook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I samband med att Lion blev tillgängligt och MacBook Air och Mac mini uppdaterades, släpptes även en ny version av Cinema Display (numera Thunderbolt Display) och samtidigt pensionerades MacBook. Nytt med den nya LED-skärmen är förstås två Thunderbolt-anslutningar och Ethernet-port.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-20 15:12

Helt underbart att det räcker med ström och tb kontakten. Resten av ethernet, usb, tb samt firewire 800 har du direkt i sladden. Slippa stoppa i extra sladdar och ta massa plats... LOVE IT!

Mmmmm… en härlig lösning Apple fixat! HD webkamera, Ethernetport och två thunderbolt portar!

Skärmen står nu högt på min köplista i hösten! Väntar nu bara på en MBP 17" uppdatering i augusti/september. Då slår jag till…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-20 16:08

Blir en dyr höst för mig

Hmm? En fråga.. Nu med nya Thunderboltskärmen, hur kommer det att bli på Mac Pro? Det sitter ju ett grafikkort på en PCI-E.
Kommer då att grafikkorten att anpassas med Thunderbolttekniken? Eller blir det en anslutning vid dom andra anslutningarna? USB FW800 osv?

Det vore ju kanon om det blir på grafikkorten. Då borde man ju kunna köpa ett nytt grafikkort och få med Thunderbolt på köpet? Byta ut det man redan har?

Jag har ju en Mac Pro (2010) och kör nu dubbla 23". Vill ju byta ut dom till två 27" med Thunderbolt!

Har du MiniDisplay Port på ditt PCI-E grafikkort? I såfall tror jag att du kan koppla dem till de nya skärmarna (fast helt säker är jag inte). De gamla skärmarna med MiniDisplay Port finns fortfarande kvar i sortimentet (men inte länge till antar jag…).

Ursprungligen av The Real Viking:

Har du MiniDisplay Port på ditt PCI-E grafikkort? I såfall tror jag att du kan koppla dem till de nya skärmarna (fast helt säker är jag inte). De gamla skärmarna med MiniDisplay Port finns fortfarande kvar i sortimentet (men inte länge till antar jag…).

Ja jag har MiniDisplay port, två stycken. Och det fungerar säkert som du säger. Fast frågan är ju om man kan använda sig av dom övriga anslutningarna som sitter på skärmen?

Ursprungligen av KillwithSkill:

Ja jag har MiniDisplay port, två stycken. Och det fungerar säkert som du säger. Fast frågan är ju om man kan använda sig av dom övriga anslutningarna som sitter på skärmen?

Ja, då går det inte, såvida någon släpper ett Thunderbolt grafikkort, men jag har svårt att se en sådan lösning. Det krävs ett särskilt Thunderbolt chip och det brukar vanligtvis sitta på moderkortet. Men kanske någon grafikkortstillverkare lägger till ett sådan chip på grafikkortet?

Det skall bli intressant hur Apple löst det på nästa generations Mac Pro.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2011-07-21 01:10

Schysst att man kan koppla två skärmar till macbook pro nu också!

Tror ni att den andra skärmen måste vara thunderbolt också? Jag tänker mig Macbook Pro --> Thunderbolt -->Nya Cinema Display -->Thunderbolt --> DVI-adapter --> Gamla Cinemadisplay

1
Bevaka tråden