Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka minnen till MacBook Pro 2010?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Säffle
  • 2011-07-19 10:19

Hoj!
Nu är det så att det inte vill sig bättre än att jag blivit inspirerad av denna tråden http://www.99.se/macbook-pro/284442-8-gb-ram-shit-brukar-saga.html O:-)
Så 8 GB RAM är såhääääääär nära att inhandlas!

Dock har jag en fråga innan, det är de här minnena som jag tänker köpa: Corsair 8GB Kit DDR3 SO-DIMM 1333MHz - Inet.se

Passar de till den macbook pro som jag har? (Macbook Pro 6.2 2010)

Spelar det någon roll att minnena som jag ska köpa är på 1333 mhz medan original är på 1067 mhz.

Tack o hej!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-19 10:31

Jag skulle rekommendera Kingston framför Corsair, de senare har inte det bästa rykte (egen och kompisars erfarenhet).

  • Medlem
  • Säffle
  • 2011-07-19 10:40
Ursprungligen av kenjon:

Jag skulle rekommendera Kingston framför Corsair, de senare har inte det bästa rykte (egen och kompisars erfarenhet).

Okej, vad har du för dålig erfarenhet av dem?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-19 10:57

Screen of Death sporadiskt. Tog ut en av minneskapslarna, och det försvann. Jag har haft det på två maskiner (olika minnen), en kompis på en annan. Inget seriöst test, men det räcker för mej
Kan vara otur, men jag har även hört det av min datorleverantör, så jag väljer hellre Kingston.

  • Medlem
  • Säffle
  • 2011-07-19 11:13

Dom har jag också tittat på lite fast de som jag nämnde är billigare och beställs från sverige O:-) Vet dock itne om det kanske lönar sig att lägga på lite och köpa de som du nämnde... hmm....

Jag har ändrat trådens rubrik. Tänk på att rubriken tydligt ska visa vad tråden handlar om!

/Mod

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-07-19 12:02

Jag har Corsairs 1333MHz minnen (2x4GB kit) i min MBP 2010, funkar utan problem sedan drygt en vecka.
MBP Core i5 2,4GHz

  • Medlem
  • Säffle
  • 2011-07-20 11:10

Då får det nog bli ett sånt kit! Eller SSD, vet inte vad som er mest prestandaökning gentemot pris.

Ursprungligen av jhebbe:

Då får det nog bli ett sånt kit! Eller SSD, vet inte vad som er mest prestandaökning gentemot pris.

Minne först, sen SSD. Helst båda samtidigt.

1
Bevaka tråden