Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem vid anslutning av enheter med Itunes

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittar ingen tråd som bekriver mitt problem så jag skapar en egen. Finns det redan en som hanterar min problematik så länka gärna!

Har köpt en ny dator och som körs på W7 X64 och har installerat senaste versionen av Itunes 10.3.1.55 för just X64. Kan utan problem ansluta och synka min Ipod nano första generationen. Men äger även en Ipod touch 2g och en Ipod touch 3g som inte går att synka:
Denna text dyker upp:

Jag har försökt att installera flertalet äldre versioner av Itunes med samma resultat, även försökt med X86 versionen men detta går inte alls.Hur skall jag bära mig åt? Har även försökt återställa min Ipod touch men det blir samma symptom. Någon som har något tips?

Flyttade tråden till rätt underforum. Var vänliga tänk på var ni lägger trådarna! Ovanstående inlägg har inget med musik eller film i iTunes att göra.

/Mod

Vilken version av iOS har du på de enheter som inte funkar?

Vad menar du med "flertalet äldre versioner" - vilka versioner har du provat?

Hej, det ligger 4.1 i båda Ipod Toucharna.
Jag har prövat Itunes 9.0.3, 8.2.1, 8.0.2, 8.1.1.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-15 13:08

Och med senare versioner då? Det står ju att den kräver 64bitarsversionen av iTunes...
Eftersom en gammal enhet funkar, men inte de nyare tror jag inte lösningen ligger i att använda en äldre version av iTunes.
Har du testat att ta bort iTunes helt, och installera om det igen? Det kanske finns filer från gamla versioner kvar på din hårddisk som stör...

Glömde skriva med att jag började med senaste X64 versionen, 10.3.1. Prövade även att återställa en av mina touchar till fabriksinställning, men det det hjälpte inte. Med min Nano funkar fint varjefall! Konstigt fenomen det här!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-15 13:16

Jo, du skrev att du först testade med den senaste. Men i några trådar här står det om någon fil (Mobilexxxx?) som kan strula i Windowsinstallationer. Jag kör inte det själv, så jag kan bara referera till vad jag har "hört"...
Rensa allt som har med iTunes att göra, installera om. Alternativt testa dem på en annan dator först. De kanske vill uppdateras

Tack för infon, får nog kanske leta upp en annan dator och se hur det funkar där, men det är oerhört frustrerande att vara låst till endast ett program för att synka som inte fungerar...

Ursprungligen av Mumsebell:

Tack för infon, får nog kanske leta upp en annan dator och se hur det funkar där, men det är oerhört frustrerande att vara låst till endast ett program för att synka som inte fungerar...

Annars så har senaste versionen av Spotify stöd för att synka iPhones och iPods. Dock endast musik.

Du kan även testa med att ta bort ipodens firmware via lägg till/ta bort, samt iTunes. Sedan installerar du iTunes och kopplar kopplar in din iPod.

1
Bevaka tråden