Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sämre prestanda efter uppgraderat ramminne på macbook?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-14 09:09

Har en vit macbook 2.4 ghz Intel Core 2 Duo från juli 2008 (generation 5) med 2 gb ramminne. Har fungerat bra men tänkte att jag skulle uppgradera den till 4 gb till OSX Lion. Sagt och gjort, kollade upp ramtypen jag skulle ha Memory - Apple Store (Sverige). Köpte dessa http://www.inet.se/artikel/5305388/c...00-ddr2-667mhz

Klickade i dem och det fungerade, visar 4gb ram i datorn men när jag t ex startar en film nu så hackar den till några gånger varje gång jag t ex hoppar fram i filmen med tidslinjen i vlc. Bytte tillbaka till de gamla 2gb och det flyter perfekt..

Vad kan det detta bero på?

Tack på förhand!

Har inget svar på just din fråga men jag har gjort den erfarenheten att efter att jag uppgraderade minnet så hänger sig installationen av Mac OS X men om jag sätter in orginalminnet just under installationen så går det bra att köra på det större minnet sedan.

Har tyvärr dålig erfarenhet av Corsair minnen i laptops. Min rekommendation är att Kingston brukar fungera betydligt stabilare, i synnerhet DDR2 so-dim.

1
Bevaka tråden