Någon som prövat Telias nya ADSL 30-60 Mbit/s?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-12 23:34

Mitt abonnemang hos Telia har gått ut och jag sitter och kikar runt lite och ser nu att Telia erbjuder 30-60 Mbit/s via telejacket.

Detta passar mig utmärkt och jag är nöjd med Telia redan.

Nån som prövat dessa nya abonnemang och kan intyga att det verkligen låter så bra som det verkar?

Citat:

Hastighet: 30-60 Mbit/s nedströms, upp till 12 Mbit/s uppströms.

Kan tyvärr inte hitta någonstans på deras sida där jag kan se om just jag kan få 30 eller 60 men tänkte ringa dom imorgon.
Likaså lyckas jag inte få fram någon information om jag fortfarande måste ha ett telefonnummer och betala dom fasta kostnaderna för detta då jag inte använt fast telefon på över 6 år.

Återrapporterar här när jag pratat med dom imorgon.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-13 09:32

Jag tror du måste bo ganska nära en telestation, max 1 km eller något sådant.
Du måste inte ha kvar ditt telefonabonnemang, men säger du upp det blir det bara typ 20 kr/mån billigare

• Medlem
  • International user
  • 2011-07-13 11:33
Ursprungligen av kenjon:

Jag tror du måste bo ganska nära en telestation, max 1 km eller något sådant.
Du måste inte ha kvar ditt telefonabonnemang, men säger du upp det blir det bara typ 20 kr/mån billigare

Telia vill ha 500 kr om man säger upp den fasta telefonen. Jag försökte med det och blev erbjuden IP-telefon istället så det har jag nu och det fungerar fint. Ingen abonnemangsavgift. Fick ett nytt modem (Thomson Gateway TG789vn), också som man kan plugga in sin vanliga telefon i.

• Medlem
  • International user
  • 2011-07-13 10:19

Pratat med dom nu och jag kommer att kunna få dom högre hastigheterna då jag bor väldigt nära telestationen. Har typ 18 Mbit/s ner idag på tjänsten 12-24 Mbit/s.

Minimumkravet för att få tillgång till dessa hastigheterna är att bo max 1,5 km från telestationen.

Dock så är det inte utbyggt där jag bor utan kommer att uppgraderas så småningom.

• Medlem
  • International user
  • 2011-07-13 11:36

Jag har också IP telefoni. men betalar 439 kr i månaden medans mitt internet enbart kostar 349 kr.. Det är den pengen jag vill bli av med..

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2011-07-13 22:30
Ursprungligen av Cokey:

Jag har också IP telefoni. men betalar 439 kr i månaden medans mitt internet enbart kostar 349 kr.. Det är den pengen jag vill bli av med..

Betalar du 439:- för IP telefoni??
Jag betalar bara 49:- hos NetIt

1
Bevaka tråden