Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder på våra husdjur

Tråden skapades och har fått 277 svar. Det senaste inlägget skrevs .

..okej, jag har ingen katt än! Men på söndag smäller det, tänkte posta en bild bara från dagens inköp av tillbehör!

Det är en helt ny iMac av modellen Linus, vilket är mitt namn. Känns underbart att köpa en iMac för 245 spänn dessutom!

Ursprungligen av Engalunda:

..okej, jag har ingen katt än

Jag trodde du redan hade fått din lilla tjej, men det kanske var vid en visit?!...

Ursprungligen av LCR:

Jag trodde du redan hade fått din lilla tjej, men det kanske var vid en visit?!...

Stämmer! En kort visit:) Bilder kommer vid ett senare tillfälle, kanske tagna med en Nikon D5100? Hehe..

Ursprungligen av Engalunda:

Stämmer! En kort visit:) Bilder kommer vid ett senare tillfälle, kanske tagna med en Nikon D5100? Hehe..

Jag minns när jag spanade in Kenny & Jacques (RIP Jackie) och ville betala fastän jag inte kunde ta dem då de var för unga. Killen sa "nä det behövs inte du kan betala när du hämtar dem" men jag vägrade, eftersom jag betalat så var de mina, annars vet man aldrig...

De hade en rödhårig syster också som jag än idag ångrar att jag inte OCKSÅ valde...

Då kanske du också behöver en Mac Pro att redigera på, hittar inga köpare tots att jag är billigast på Blocket...

Ursprungligen av LCR:

Då kanske du också behöver en Mac Pro att redigera på, hittar inga köpare tots att jag är billigast på Blocket...

Var finns annonsen?

Hahaha... klockren transportbur för en Macälskare!

LCR, när jag skulle köpa min första Siameskatt så hade jag bestämt mig för en kille, det var vad jag hade råd med. Men så blev Suzy kvar (minstingen) å jag tyckte så synd om henne, att hon skulle bli ensam, så jag köpte henne också. Det ångrar jag inte en sekund, för Sam och Suzy har varit som ler och långhalm i drygt 7 år nu, och än idag ligger de som två siamesiska tvillingar och sover. Hade det funnit en till i kullen hade jag tagit den också... *mys*

Siamesiska tvillingar som sover... å Lacy bredvid...

Senast redigerat 2011-07-13 02:29
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-13 12:09
Ursprungligen av CyberPet:

Siamesiska tvillingar som sover... å Lacy bredvid...

[ATTACH="CONFIG"]29759[/ATTACH]

De älskar verkligen närhet, dels till andra katter eller syskon, samt till dem som vårdar dem. Mina två ligger varje natt tätt intill mig. Den äldsta ligger innanför min böjda arm och den andre ligger precis på andra sidan armen på utsidan. Det är så mysigt!

Ursprungligen av Reisan:

De älskar verkligen närhet, dels till andra katter eller syskon, samt till dem som vårdar dem.

Behöver inte ens vara det. Tro det eller ej, men Kenny hoppade in för att käka gräset.

[ATTACH="CONFIG"]29762[/ATTACH]

Ursprungligen av Reisan:

De älskar verkligen närhet, dels till andra katter eller syskon, samt till dem som vårdar dem. Mina två ligger varje natt tätt intill mig. Den äldsta ligger innanför min böjda arm och den andre ligger precis på andra sidan armen på utsidan. Det är så mysigt!

Ja å lillskrutten försöker komma in i gemenskapen... fast hon gör det lite burdust. Man ser att de äldre katterna är sååååå less Lacy ibland. Hahaha.. men eftersom hon får ligga bredvid dem nu, så har de ju faktiskt accepterat henne.

Min Sam han somnar varje kväll i min säng, på min arm. Det är såååå gosigt att somna till kurrandet av en katt. Bättre sömnmedel går inte att få!

Jag blev tvungen att byta dator:)

Vilket påminde mig om att den kull som vi hade med tre ungar och där vi skulle behålla honan. Där dog de två killarna två dagar efter det att de hade fått vaccin och dagen innan som vi skulle lämna över en av dem till den nya ägaren. Vi vet fortfarande inte vad det berodde på. Om det var vaccinet eller om de hade fått i sig något olämpligt. Det sa bara "pang" och de gick från helfriska till döda på några timmar;(

Ursprungligen av BlackSmp:

Vilket påminde mig om att den kull som vi hade med tre unga

En av anledningarna till att jag alltid haft 150 kronors bondkatter "okänd fader", har aldrig haft medicinska problem iom låg inavels risk. Nu menar jag så klart INTE att det var någonting med dina stackars killar, men bondkatter (och i min erfarenhet blandrashundar) har ofta en mycket god hälsa, förutom när de blir träffade av en bil, vilket har hänt fem av våra katter (bara Alexander överlevde med ett två-delat bäckenben...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-07-13 13:36

Jag har inga egna husdjur men jag tog mig friheten att lägga upp ett par bilder på några av mina föräldrars husdjur. Brukar ofta besöka dem så de känns lite som "mina". Hoppas ni inte har något emot det.

Nr 2 var ett läckert foto. Vad är det för hundar?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-07-13 14:51
Ursprungligen av BlackSmp:

Nr 2 var ett läckert foto. Vad är det för hundar?

Rasen på hundarna är Finsk Lapphund.

joakimo, vilka sötnosar!!!

Jag ville trycka på gillaknappen men några av bilderna i LCRs länk var obehagligt störande så, det blev en kommentar istället:)

Jag hade en massa husdjur förra sommaren, plattbaggar i köksskåpen... mindre kul.

‪Plattbaggar.mov‬‏ - YouTube

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-14 22:40

Tog några snapshot under kvällen... Efter ett par bilder så blev nyfikenheten för stor, för minstingen (och hon vet inte vad närgräns är för något)...

Ursprungligen av Reisan:

Tog några snapshot under kvällen...

När man har ytterligare en anledning att ta roliga bilder (och inte bara när man ser en rolig situation) så blir det lätt massor av fotografier.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-14 23:11

Min lilla galning!

Nytvättad hund + nytvättade lakan = full rulle (tills husse märker vad som är på g)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-15 00:24
Ursprungligen av Freddie:

Min lilla galning!

Nytvättad hund + nytvättade lakan = full rulle (tills husse märker vad som är på g)[ATTACH="CONFIG"]29780[/ATTACH]

Ser ut som en Jack Russel.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-15 07:51
Ursprungligen av Konrad:

Ser ut som en Jack Russel.

Det är rätt eller om man skall vara petig så är han av rasen Parson Russel Terrier. Energi har han i alla fall

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-15 12:27

Lite arkivbilder från 2009 på minstingen Vera... Man blir så glad när man ser tillbaka på de minnen som bilderna ger...

Reisan, vilka vackra bilder! Andra bilden och sista bilden är sååååå vackra dessutom!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-15 16:25
Ursprungligen av LCR:

När man har ytterligare en anledning att ta roliga bilder (och inte bara när man ser en rolig situation) så blir det lätt massor av fotografier.

Sant, LCR... Mina tisar agerar motiv när det är brist på motiv, dåligt väder ute eller bara för ögonblickens skull.

Ursprungligen av CyberPet:

Reisan, vilka vackra bilder! Andra bilden och sista bilden är sååååå vackra dessutom!

Tack CyberPet, ja, Vera är en vacker dam. De två du gillade mest, var rätt så snart efter jag fick hem henne via en adoption.

Ursprungligen av Reisan:

Sant, LCR... Mina tisar agerar motiv när det är brist på motiv, dåligt väder ute eller bara för ögonblickens skull.

Mina grabbar gör tvärt om, pekar jag linsen mot dem suckar de och går därifrån för det mesta. "57 varieties" varianten...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-15 21:11
Ursprungligen av LCR:

Mina grabbar gör tvärt om, pekar jag linsen mot dem suckar de och går därifrån för det mesta. "57 varieties" varianten...

Så är de inledningsvis. Men min äldsta är så van så han ignorerar att jag trycker upp en vidvinkel i ansiktet på honom. Min yngsta är inte där än...

Ursprungligen av Reisan:

Så är de inledningsvis. Men min äldsta är så van så han ignorerar att jag trycker upp en vidvinkel i ansiktet på honom. Min yngsta är inte där än...

Jo, ibland blir de för intresserade. Perfekt position, men vrider sej om för att plocka kameran och när man lyfter kameran har man honom uppe i nyllet istället för där han låg/satt...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-16 14:59
Ursprungligen av LCR:

Jo, ibland blir de för intresserade. Perfekt position, men vrider sej om för att plocka kameran och när man lyfter kameran har man honom uppe i nyllet istället för där han låg/satt...

Känner igen det så väl. Man får ha grejorna redo och vara lite i bakhåll.

Bevaka tråden